PDA

View Full Version : Návrch na vylepšení hry a samotného trhu NABÍDKA - POPTÁVKA !!!



Jerenimo
16.05.13, 10:25
Mě osobně štve, jak stále klesají ceny surovin a cítím se znevýhodněn proti současným novým hráčům (tehdy jako kupující dnes už jako spíše prodávající), než v době kdy jsem začínal já a bylo všechno několika násobně dražší a pro mě co se týká shánění ať už základních, nebo postupně pokročilejších surovin obtížnější (JE TO NEFÉR !!!). Dnes kdo začne, tak nemá vůbec žádný problém s postupem hrou, protože ceny surovin jsou za babku a všechno vylepší prakticky za chvilku ! Dále se jedná o neustále podhodnocování surovin, kdy před půl rokem např. 500ks mramoru stálo 60 mincí a DNES ?! Dnes to je trapných 1000ks mramoru za necelých 30 mincí a proto se ptám, jak to bude pokračovat dál a kam se to nyní ubírá ? S takovou za dalšího půl roku může 5000ks mramoru stát 10 mincí i HŮŘ !!! Proto navrhuji, aby se něco začalo dělat proto, aby NABÍDKA nebyla o tolik větší než POPTÁVKA na trhu. Mě osobně napadly dva nápady a z něčeho jsem si vzal příklad i z jiných podobných her.

1. Dělat časté akce na spotřebu surovin, kterých je aktuálně nadbytek (např. výroba speciálních bonusu dočasně, dodání určitého počtu surovin na úkol, ale nebavíme se tady o počtu stovek a nebo tisíců ks myslím tím, ještě víc !)

2. Možnost si např. postavit nějaký monument s bonusem na něco, nebo jenom na okrasu v řádech 100 000 - 1 000 000ks surovin, ať to nemá každý hned na počkání

3. Zkuste vymyslet něco i Vy sami ;-)

Tímto vším by se měla, nebo aspoň mohla změnit polarita na POPTÁVKA by mohla začít převyšovat NABÍDKU čímž by se aspoň dočasně během akce mohla zvýšit cena surovin a nebyly by tak směšně nízko za pakatel. Z podobných her mám zkušenost takovou, že jakmile začala nějaká takováto akce, tak ceny vylétly raketově nahoru a dávalo to větší možnost pro obchodování, což k této hře bezpochyby taky patří.

Ing-Smoula
16.05.13, 11:21
nabidku neovlyvnis lidi se budou stale predhanet aby prodavaly neustale mohli uzivit sve mesta. napriklad vezmu rpiklad od nejmenovaneho hrace ma 20 cca pekaren ale zadny mlyn. coz podle toho soudit hraci mouku berou jako nezbytnou surovinu ktere je mnoho a koupi za pak drobnych jako veskery ostatni zbytek. Ty ceny se muzou debrat smerem s cenami nahoru (stejne jako ropa v realu) ale taky muzou uplne klesnout na pouhou rybu napriklad. Stouhle ekonomikou nic neudelas. A BB nemaj pravo zasahovat prave do chodu hry. Toto pujde pres Vyvojare, ale nepredpokladej ze tady toto schvali

Jerenimo
16.05.13, 21:33
Já si tohle nemyslím, protože čerpám ze zkušenosti z jiných her, kdy během akce potřebné na suroviny, vždy ceny vyletěly raketově nahoru, protože byl v tu ránu nedostatek díky této akci. Samozřejmě po akci se postupně ceny během pár dnů vrátily na normál a proto je potřeba, aby se začaly nějaké akce tohoto typu dělat, protože tady je úplné bezvětří a je potřeba tomu trochu pomoc.

Zergous
16.05.13, 21:52
ad) Mě osobně štve, jak stále klesají ceny surovin a cítím se znevýhodněn proti současným novým hráčům (tehdy jako kupující dnes už jako spíše prodávající),

Mě taky štve že jsem si koupil plazmovou televizi za 500 000 a dnes ji koupí kdekdo za 15 000 (jenom příklad tvé logiky)

ad) Dnes kdo začne, tak nemá vůbec žádný problém s postupem hrou, protože ceny surovin jsou za babku a všechno vylepší prakticky za chvilku !

No až na pokročilejší budovy (a vyšší levely budov) kde potřebuje mince a ty jaksi tvrdnou (stávají se cennějšími)

ad) 500ks mramoru stálo 60 mincí a DNES ?! Dnes to je trapných 1000ks mramoru za necelých 30 mincí

Ano ještě nedávno stálo DVD 500 korun a dnes se prodává za 10 to jsou věci

1. Dělat časté akce na spotřebu surovin, kterých je aktuálně nadbytek (např. výroba speciálních bonusu dočasně, dodání určitého počtu surovin na úkol, ale nebavíme se tady o počtu stovek a nebo tisíců ks myslím tím, ještě víc !)

Jasně tím přitáhneš hodně lidí aby mrhali surovinama a pokud by zato byla velká odměna tak zase znehodnotíš hodnotu té odměny.

2. Možnost si např. postavit nějaký monument s bonusem na něco, nebo jenom na okrasu v řádech 100 000 - 1 000 000ks surovin, ať to nemá každý hned na počkání

Si postav monumentů můžeš mít kolik chceš a klidně si je za 1 000 000 surovin koupíš na trhu. (Btw ty máš takovou kapacitu skladů?)


K poslednímu odstavci snad jenom toliko nechceš- li prodávat neprodávej když nebude prodávat víc lidí a někdo to chce tak si připlatí tak funguje globální svět a tak to funguje i tady ve hře. BlueByte tu jenom poskytl nástroj. Ceny si určují živí lidé. Regulace obecně je vždy jenom cesta do pekel.

Moor8
17.05.13, 00:46
Jeremino: tento problém už tu padnul. Před časem jsem ho rozebírám v mém příspěvku: Zamyšlení nad hrou a návrhy na zlepšení, který najdeš na Forum: Nápady o nových věcech nebo změnách.

Zergous: Tohle nemůžeš srovnávat s realitou. Nejedná se o běžný trh, kde by fungovala neviditelná ruka trhu. A i když v reálu jsem proti státním zásahům, tak zde by to bylo potřeba. Na trhu postupně převládají producenti nad spotřebiteli, což se v realitě neděje. Já mám například kompletně zelenou ekonomiku bez bonusů, takže nemám potřebu cokoliv kupovat a tak jen prodávám za mince. Jak začne ubývat nových hráčů, což se stane každé hře, tak lidem začnou zbývat suroviny, kterých se nebudou mít jak zbavit a nebude se dostávat zlata.

Příklady z praxe, které jsi uvedl nejsou zrovna trefné. Plazmová televize je luxusní statek který ztrácí na hodnotě tím, že zastarává. Vem si třeba zboží, které nezastará, například základní potraviny, ty neustále zdražují. A čemu se víc blíží mramor ve hře? ;)

"Si postav monumentů můžeš mít kolik chceš a klidně si je za 1 000 000 surovin koupíš na trhu. (Btw ty máš takovou kapacitu skladů?)"

Celý tvůj příspěvek je poměrně kousavý, ale tady už to bylo opravdu moc. Nějaký monument bych jistě uvítal, to byl od Jeremina dobrý nápad a jsitě by se to neplatilo naráz, ale postupně, třeba po 10k takže by ti stačila současná kapacita skladů. Chce to jen trochu o tom popřemýšlet a né se chopit první příležitosti rejpnout si do dobrého příspěvku.

Osobně s trhem vidím do budoucna velký problém a vývojáři by se na to měli zaměřit.

Dalnar
17.05.13, 05:20
Jeremino: tento problém už tu padnul. Před časem jsem ho rozebírám v mém příspěvku: Zamyšlení nad hrou a návrhy na zlepšení, který najdeš na Forum: Nápady o nových věcech nebo změnách.

Zergous: Tohle nemůžeš srovnávat s realitou. Nejedná se o běžný trh, kde by fungovala neviditelná ruka trhu. A i když v reálu jsem proti státním zásahům, tak zde by to bylo potřeba. Na trhu postupně převládají producenti nad spotřebiteli, což se v realitě neděje. Já mám například kompletně zelenou ekonomiku bez bonusů, takže nemám potřebu cokoliv kupovat a tak jen prodávám za mince. Jak začne ubývat nových hráčů, což se stane každé hře, tak lidem začnou zbývat suroviny, kterých se nebudou mít jak zbavit a nebude se dostávat zlata.

Příklady z praxe, které jsi uvedl nejsou zrovna trefné. Plazmová televize je luxusní statek který ztrácí na hodnotě tím, že zastarává. Vem si třeba zboží, které nezastará, například základní potraviny, ty neustále zdražují. A čemu se víc blíží mramor ve hře? ;)

"Si postav monumentů můžeš mít kolik chceš a klidně si je za 1 000 000 surovin koupíš na trhu. (Btw ty máš takovou kapacitu skladů?)"

Celý tvůj příspěvek je poměrně kousavý, ale tady už to bylo opravdu moc. Nějaký monument bych jistě uvítal, to byl od Jeremina dobrý nápad a jsitě by se to neplatilo naráz, ale postupně, třeba po 10k takže by ti stačila současná kapacita skladů. Chce to jen trochu o tom popřemýšlet a né se chopit první příležitosti rejpnout si do dobrého příspěvku.

Osobně s trhem vidím do budoucna velký problém a vývojáři by se na to měli zaměřit.

A co ti brání v tom začít dělat vlastní mince ? Co je pro tebe dobrý přisun zlatek denně ? Můžeš za levno nakupovat desky a mramor ? Na trhu není žádný problém, jen lenost některých investovat suroviny a čas do výroby zlatek protože odírat nováčky na šílených nabídkách bylo v minulosti tak výhodné. Taky hlavně nějvíc klesají ceny toho, co každý může snadno vyprodukovat. Co tě stojí těžba mramoru ? poslat geologa 1x denně...

Nechápu, já mám jen jednu mincovnu a jednu tavírnu zlata (jsem břídil proti některým) a stejně mi to dá téměř 900 mincí denně. Nevím kolik byste si víc představovali víc. Nikdo nikomu nebrání mít mincoven víc.

Nebo začnete penalizovat lidi za to že si vůbec dovolí prodávat něco pod cenou ? Jak si vůbec někdo může dovolit zaměřit na nějakou výrobu a pak to prodávat pod cenou co ? Hrůza, takoví lidi by měli dostat ban nebo něco, likvidují trh předražených nabídek.

Pokud chcete vidět jak vypadá trh na pokročilém serveru, logněte na nějaký starý anglický nebo neměcký a uvidíte. Na mramoru tam nikdy nezbohatnete.

Luo7
17.05.13, 08:43
já ti zase mohu oponovat s tím,že ty jako dříve hrající sis mohl nabouchat materiálu daleko víc a nyní už nevíš co s ním,vydělal sis daleko víc než ti co teprve začínají a materiál shánějí.Pro někoho je lepší si suroviny kupovat a někdo zase hraje tím stylem že chce být samostatný a mít ekonomiku nastavenou tak,aby nemusel nic kupovat.Každý máme jiný styl hraní,ale když vidím jak ti co začali hrát dřív a mají všeho dost tak už pomaličku neví co by prodali aby získali ještě víc.Je to ekonomická hra a tak to prostě ber,musíš se smířit s tím že ceny klesají,ale nikdy neklesnou natolik aby se prodávaly pod výrobní cenou.

Zergous
17.05.13, 11:13
ad) Moor8

Zergous: Tohle nemůžeš srovnávat s realitou. Nejedná se o běžný trh, kde by fungovala neviditelná ruka trhu. A i když v reálu jsem proti státním zásahům, tak zde by to bylo potřeba. Na trhu postupně převládají producenti nad spotřebiteli, což se v realitě neděje. Já mám například kompletně zelenou ekonomiku bez bonusů, takže nemám potřebu cokoliv kupovat a tak jen prodávám za mince.

Naopak obchody ve hrách se používají jako ekonomické modely chování lidí v reálu. Když je moc mramoru tak jde cena dolů. Když bude mít pekárna moc rohlíků a nikdo je nebude kupovat srazí cenu, nebo to vyhodí. V čem vidíš rozdíl ?

ad) Jak začne ubývat nových hráčů, což se stane každé hře, tak lidem začnou zbývat suroviny, kterých se nebudou mít jak zbavit a nebude se dostávat zlata.
Jak psal Dalnar mince si můžeš vyrábět, tak proč myslíš, že tenhle problém nastane? Za "levné" suroviny postavíš zlaté doly tavírny a mincovny a hurá mince :-) A že to bude neefektivní? No a co furt ti to dá víc, než za kolik bys prodal ty suroviny ne?


Příklady z praxe, které jsi uvedl nejsou zrovna trefné. Plazmová televize je luxusní statek který ztrácí na hodnotě tím, že zastarává. Vem si třeba zboží, které nezastará, například základní potraviny, ty neustále zdražují. A čemu se víc blíží mramor ve hře?

ad) V reálu potraviny zdražují jenom unás a to jenom proto, že zahraniční řetězce nás prostě rády škubají a nám to nevadí. O kvalitě našich potravin ani nemluvě. Já jezdím nakupovat za hranice a kvalita a cena je neporovnatelná.

"Si postav monumentů můžeš mít kolik chceš a klidně si je za 1 000 000 surovin koupíš na trhu. (Btw ty máš takovou kapacitu skladů?)"

Celý tvůj příspěvek je poměrně kousavý, ale tady už to bylo opravdu moc. Nějaký monument bych jistě uvítal, to byl od Jeremina dobrý nápad a jsitě by se to neplatilo naráz, ale postupně, třeba po 10k takže by ti stačila současná kapacita skladů. Chce to jen trochu o tom popřemýšlet a né se chopit první příležitosti rejpnout si do dobrého příspěvku.

ad) Ano můj příspěvek je kousavý, protože jeho požadavek je naprosto nelogický. Fňukání typu mě nikdo nekoupí mramor za mou cenu protože jsem drahý tak s tím výrobci něco udělejte je smysluplný?

K tomu nákupu monumentu a co ti brání koupit třeba Sochu jezdce já nevím za 10 000 mramoru? Vůbec nic.

Moor8
17.05.13, 14:27
Dalnar: produkce mincí 900 za den? Tak to bych rád viděl. Uděláš screen? Je sice možné toho dosáhnout, ale až na hodně velkém levlu a mít to neustále pod trojkovým bonusem. (takže si odečti náklady na trojkový bonus, pak náklady na nové doly, na uhlí a bude tě to stát 7 povolení a to nepočítám budovy na uhlí) A pokud budeš mít jen dvojkový bonus, tak budeš mít denně 300 mincí. A než se dostaneš na 5. Lvl mincovny a 2 tavíren, tak to taky trvá, takže to neřeší problém hráčů cca na levlu 30-45.
Proč penalizovat, koukni na můj návrh, ten by byl výhodný pro všechny. Mramor byl uveden jako příklad, protože ten prodává snad každý a všichni si jistě všimli vývoje cen. Leč tento neduh se týká všeho zboží.
Zergous: „Naopak obchody ve hrách se používají jako ekonomické modely chování lidí v reálu. Když je moc mramoru tak jde cena dolů. Když bude mít pekárna moc rohlíků a nikdo je nebude kupovat srazí cenu, nebo to vyhodí. V čem vidíš rozdíl ?“
V čem vidím rozdíl? Vždyť to tam píšu. V realitě se nemůže stát, že producenti převýší spotřebitele. Může se to stát na jednom trhu, ale né agregátně. Tato skutečnost deformuje trh a díky tomu nefungují klasické předpoklady. I v realitě je deflace negativním jevem.
„V reálu potraviny zdražují jenom unás a to jenom proto, že zahraniční řetězce nás prostě rády škubají a nám to nevadí. O kvalitě našich potravin ani nemluvě. Já jezdím nakupovat za hranice a kvalita a cena je neporovnatelná.“
Ve všech zemích na agregátní úrovni probíhá inflace. Nenajdeš jedinou, kde by docházelo k deflaci.

„Ano můj příspěvek je kousavý, protože jeho požadavek je naprosto nelogický. Fňukání typu mě nikdo nekoupí mramor za mou cenu protože jsem drahý tak s tím výrobci něco udělejte je smysluplný?“
Nežeň to ad absurdum. Mramor uvedl jen jako příklad. Ono se to týká všeho na trhu. Trochu foukacím dojmem působil, ale je logické snažit se předcházet problému do budoucna.

„K tomu nákupu monumentu a co ti brání koupit třeba Sochu jezdce já nevím za 10 000 mramoru? Vůbec nic. „
To je jen dekorace. Monumentem je myšleno něco většího, co se bude stavět dlouhodobě.

Dalnar
17.05.13, 15:01
Já jsem v mincovnách břídil. Já mám jen jednu na 5té, co na ni házím exo košíky každý den už asi 4-5 měsíců, holt dřív bývaly na trhu košíkové žně. Pro mě je mincovna spíš pěkná dekorace. Znám ale takové co mají takových mincoven i 5. A ono jde dobře i bez 3xB.

Proč mi připadá, že většina hledá milion důvodů proč něco nejde, místo toho aby našla důvod proč něco jde.

Zergous
17.05.13, 15:17
Na potvrzení Dalnarových slov. A jsem tu od Dubna 2013 level 42.

http://imgup.cz/images/2013/05/17/aqjc9.png

Moor8
17.05.13, 15:49
Dalamar:

Ale ti jedou za drhokamy co? K tomu se běžný hráč, jen těžko dopracuje. Já neznám nikoho.

"Proč mi připadá, že většina hledá milion důvodů proč něco nejde, místo toho aby našla důvod proč něco jde. "

Tady je tvůj příměr trochu mimo. Tohle je relevantní problém u které by to chtělo nenásilné řešení :)

Zergous: Tohle je celkem extrém :D to normální hráč mít nebude. Přiznej se, že kupuješ drahokamy? :)

Dalnar
17.05.13, 16:04
Já jsem koupil diamantový důl až poté co jsem měl mincovnu , a to jen proto že potřebuju poměrně značné množství zídek a zelných polí na dekoraci :-). Nikdy jsem nekoupil nic co má společného ze zlatem za diamanty, rozhodně ne doplňování dolů ani ne košíky. Všechno je na trhu. Chce to jen nebýt líný a nevymlouvat se, že něco nejde. Každý hráč snadno dosáhne na produkci mincí 500 za den s minimálním vkladem.

Zkrátka, ve hře je možnost vyrábět mince. To že ji někteří dobrovolně ignorují je pouze jejich věc. Žádná regulace ničeho nic nevyřeší. Nováčci budou kašlat na nějaké monstr akce kde by utápěli suroviny a hráči na vyšších levelech pojedou svépomoci. Rozhodně to nerozhýbe trh.

To co pořád některým uniká je, že na trhu je omezený počet mincí. Ten trh je tvořen novým hráči a těmi co mince vyrábí (plus nějaké drobky z dobrodružství). když noví hráči nebudou a nikdo nebude mince vyrábět, tak vám prostě ty vaše věci nikdo za mince nekoupí, nebude mít za co.

Zergous
17.05.13, 17:23
Moor8 jenom se nebojím obchodovat. Doplnění dolů kupuju za mince. Materiál na stavby dolů částečně vyrábím a částečně kupuju. Jinak zatím mám 6 mincoven, 6 tavíren a 8 dolů na zlato. A ano diamanty jsem koupil na stavební povolenky.

Moor8
17.05.13, 18:11
No a o tom to je, to se pak hezky machruje :D Musíte brát v potaz postavení běžného hráče, co do toho nerve prachy, nebo u toho nesedí 24/7

TomasFuk
18.05.13, 23:02
Ja mám mincovnu na 4lvl, tavírnu na 4lvl a důl na pátem. Všechna doplnění a bonusy kupuji na trhu. Nikdy jsem do téhle hry nedal ani korunu. Jediné co potřebuješ je dobře fungující ekonomika. Denně mám 700 mincí jen z mincovny. Prostě to jde, jen se musí chtít.

A nesedím tady 24 hodin denně. Normálně pracuji, starám se o rodinu a mám čas na své koníčky.

Moor8
19.05.13, 15:01
Udivuje mě, jak každý hned využije příležitosti si rejpnout. Asi se pak cítí důležitý, čehož se mu asi v životě nedostává. Místo toho, aby se tu rozjela konstruktivní diskuze nad tím, jak to udělat, tak tu pár chlubilů honí ego.

Ing-Smoula
19.05.13, 15:15
taky bych tu mohl napsat mam mincovnu 4lvl tavirnu 3lvl dul 5 lvl a uz to stoji 1 mesic jelikoz na trhu a prodejem ls vydelam daleko vice nez mincovna vyrobi

Dalnar
19.05.13, 18:13
No spíš jde o to, proč nemít obojí, proč neobchodovat a proč současně nedělat mince :-))) Trh bude dále padat a padat....a je jen pár komodit které si udrží cenu.

Já to vidím tak, že někteří tu rádi brečí že už nemůžou prodávat mramor nováčkům za lichvářské ceny, a když se jim ukáže že to jde i jinak, tak to jsou zase ego hoňky. Tomu říkám, konstruktivní diskuze. Inu, kdo chce brečet, bude brečet.

Moor8
19.05.13, 19:37
Jo, jde to jinak za diamanty, což je jako dopování ve sportu. Zkus si to bez nich a pak se můžeš vytahovat. Že se nejedná o mramor, ale o celý trh, jsme si už vysvětlili. Je poměrně hloupé opakovat stále to stejné. když ti dojdou argumenty, raději se zdrž komentáře. Je to pak bezpředmětné.

Dalnar
19.05.13, 20:20
Když bude 10000 lidí produkovat to samé a nikdo nebude produkovat mince, tak pochopitelně ceny všechno, kromě mincí, půjdou dolů. A žádná uměle vyvolaná poptávka to nezmění, protože to prostě není možné. Všichni mají všechno, nemají mince. Dají všechno za mince a předhánějí se kdo dá víc za 1 minci. Logické.

A i kdyby se nějakým záhadným způsobem krátkodobě zvedla poptávka po něčem jako je mramor, tak racionální/herně bohatí hráči si raději postaví/vylepší doly na mramor, než aby je za draho kupovali za cenu navýšenou umělým šokem. A ti co nemají mince, tak na ty to nebude fungovat protože kde nic není ani smrt nebere. V konečném důsledku se zvedne celková produkce mramoru, a až ti racionální/herně bohatí nebudou tento potřebovat budou ho strkat na trh 2x tolik a ještě sníží cenu, protože ho budou mít moc a budou se ho chtít zbavit a poleze jim i ušima. Takže zatímco teď někteří bečí že cena mramoru byla 60/1000, teď je 30/1000 tak díky těmto supr akcím by se dostala na 15/1000.

Problém této hry je zejména v tom, že každý dokáže produkovat vše běžné pro své potřeby. Pociťuje nedostatek jedině tehdy když chce něco rychle (osadníky, vojáky), ale jinak je každý soběstačný a nemá potřebu nic kupovat. Chybí mu pouze mince, a tak se snaží vše co má navíc prodávat za mince.

Vzhledem k tomu jaký odpor tu zvedá produkce vlastních mincí, jediný způsob jak toto vyřešit je donutit hráče ke specializaci do určitého odvětví a redukovat počet povolenek tak na 1/3. Pak každý hráč bude mít logický nedostatek většiny věcí a tím se nabudí nutnost směny a tedy poptávka po všem. Ale vzhledem k tomu, že nikdo nebude mít mince, tak to bude stejně spíš barter zboží.

Rád bych věděl konstruktivní myšlenku, která:

A) změní chování hráčů na trhu
B) donutí je vyrábět mince aby je mohli utrácet
C) donutí hráče utrácet za něco co si můžou vyrobit sami

A nebo to uděláme tak, jak se dělá v ČR. Budeme každému hráči dávat týdně dávky 1000 mincí.. Aby bylo z čeho utrácet a vyženeme ceny vzhůru uměle vyvolanou inflací.

Toto je prostě neřešitelný problém, kdybys ho vyřešil dostaneš nobelovu cenu za ekomii.

Moor8
19.05.13, 23:27
Jak jsem již psal dříve:

Nejspíše bych šel cestou zavedení minimálních cen. Zásahy do volného trhu nejsou v realitě nikdy dobré, ovšem zde se nejedná o klasický trh. Cena by se určila tak, že pokud by např. hráč dal 1000 mramoru za 50mincí, tak by to od něj automaticky koupil systém. V důsledku toho by nikdo nedával menší cenu. Kdyby někdo dal 1k za 45, tak by byl sám proti sobě. To samé by platilo pro 500, kdy by nikdo nešel pod 25 mincí, jelikož by mohl počkat a prodat 1000 za 50. Můžeme namítnout, že pak všichni budou nabízet 1k za 51 mincí. V takovém případě by ale prodej trval velmi dlouho a to by zvyšovalo náklady obětované příležitosti. Tedy pokud budu čekat, až se to prodá za 51, tak vydělám 1 zlatku na každé tisícovce mramoru, kterých budu muset prodat 5, abych měl 250 na zlepšení kameníka. Pokud bych to prodal rovnou za 50, tak zvětším okamžitě a pojede mi zvýšená produkce o několik hodin, či den, dříve. Za tu dobu vyrobím hodnotu mramoru větší, než 5 zlatek, které jsem ušetřil tím, že jsem čekal. Tedy se nevyplatí čekat, ale rovnou prodávat za 50. Nabídka surovin by se tak omezila a zájemci by byli ochotni za ně zaplatit více např. 60 mincí za 1000 mramoru. A to už se vyplatí počkat. Dá se tedy předpokládat, že zavedení tohoto instrumentu by mělo vliv na tržní inflaci a hráči na vyšších úrovních by získali přístup k financování své expanze, ale zároveň by to pro ně představovalo větší náklad, takže by nedošlo k akceleraci růstu a brzkému vyčerpání růstových možností.

Současný systém je ku prospěchu nováčků, kteří se levně dostanou k surovinám a tak jejich počáteční postup je rychlý a hra je zaujme. Ovšem pak se dostanou na druhou stranu barikády a jejich růst se zadrhne a pak končí někde kolem 30. úrovně. (čistě můj empirický postřeh) a v tomto okamžiku hra ztrácí hráče. Navíc nováčků bude v čase ubývat. Mnou navrhovaný systém je spíše pro vyšší úrovně, ale to by se mohlo kompenzovat zvýšení odměny mincí za plnění úkolů na menších úrovních tak, aby reálná hodnota (v množství surovin) zůstala zachována. Tím by byli nováčci zaujati rychlejším postupem a zároveň by nedošlo k výraznému přechodu v pozdější fázi hry, která často hráče odradí. Důležité je určit optimální hodnotu výkupní ceny. Mohla by se zavést i speciální budova, třeba bazar, kde by se prodávalo za předem stanovenou cenu. Taky si myslím, že by to doplňovalo připravovanou specializaci, kdy se hráči budou specializovat na produkci určité suroviny. (ale nevím, jak jsou přesně specializace ostrovů zamýšleny, na fóru to není popsáno moc výtěžně, takže se jedná možná o něco jiného.)

Kdo by chtěl mince hned, prodal by suroviny na nejnižší cenu. Kdo by chtěl více, tak by si počkal. To samé by platilo obvráceně. kdo by chtěl suroviny hned, koupil je za mince, kdo by je nechtěl koupit, vyrobil by si je. Tento systém by byl plusový pro všechny.

PS: Prosím nerejpat do konkrétních hodnot, je to jen příklad a bylo by to bezpředmětné. Konkrétní hodnoty by se pak vybalancovaly.

Dalnar
20.05.13, 05:27
To by způsobilo inflaci cen všeho a udělalo hru nepřístupnou pro nové hráče. Momentálně jsou na trhu mince z nových hráčů (za jejich úrovně a tábory banditů) + vyrobené mince v mincovně + těch pár drobků ta vyšší levely a co vypadne z dobrodružství. Tak by se na trh dostalo moc "levných" zlatek, a začala by inflace těch věcí které jsou nejvíc potřeba, nebo se nevyrábí (dobrodružství) a vyšroubovala jejich cenu nahoru.

To co je ale opomíjeno, je to, že je spousta věcí, která hráči milují že se prodávají pod cenou. Např. kuše, prodávají se za cca. 1/5 hodnotu než by odpovídalo výrobním nákladům a náročnosti. A to by taky přestalo. Nevidím nikoho kdo by si stěžoval, že na trhu kupuje kuše moc levně.

Takže by všechny věci musely mít určitou minimální hodnotu, která by odpovídala jejich výrobním nákladům a času. Tzn. že jestli by 1000 mramoru mělo minimum 50 mincí, pak by 100 ocelových mečů muselo mít hodnotu 1000 mincí, protože náklady na výrobní řetěz, suroviny a čas by tomu odpovídaly. U kuší třeba 2000. Protože kdyby se toto nenastavilo a rozdíl v minimálních cenách by byl malý, všichni skončí s 30 doly na mramor. Tím nerýpu do hodnot, jen popisuju rozdíl v náročnosti. Taky by se musela zvýšit produkce mincí v mincovně, aby to odpovídalo. Celkově tedy nic jiného než inflace na trhu.

Způsobilo by to takový přísun mincí do hry, že by ji to trivializovalo a každý by měl všechno na (5) za pár měsíců. A co pak ? nudil se u hry a psal na foru, že nemá co dělat a že je to nuda ? Zatímco noví hráči by nepřícházeli, protože rozjet hru na pokročilém serveru by bylo velmi nepěkné...a server pomalu vymíral. Nemyslím si, že to je něco co by vývojář chtěl.

Foodman
22.05.13, 05:04
Proč mi připadá, že většina hledá milion důvodů proč něco nejde, místo toho aby našla důvod proč něco jde.

máš pravdu předsedo ;-)