PDA

View Full Version : Generálové - dovednosti (Skill Tree for Generals)



LosAngel
09.05.17, 10:04
Vývojový deníček (anglicky) lze přečíst zde: http://forum.thesettlersonline.cz/threads/3080-Dev-Diary-Skill-Tree-for-Generals

Vážení přátelé,
BB vydalo oficiální vývojový deníček, kde zveřejnilo nový systém dovedností pro generály.

V tomto příspěvku (postupně - editací prvního příspěvku) přeložím dovednosti, zveřejním zkušenosti z testování na test serveru a napíšu k jednotlivým dovednostem komentáře.

EDIT: upraven chybný popis u Weekly Maintenance.


Nastavení generálů od EVILa
http://i.imgur.com/ewxL3Qj.png
Komentář:

Nastavení generálů u Evila je jednoznačně nastaveno tak, aby se dalo stihnout za den co nejvíce dober.
Evil u nových generálů preferuje rychlost přesunu, neohlíží se příliš na starší dobra (Krejčíky).
Nusala je jednoznačně nastavena jako obětní generál (stejně jako NUSALu můžete nastavit MMA).
MMA je jednozačně nastavený na starší dobra (bohatým brát, býk, rytíři, krejčíci).
Lord DRACUL je jednozačně nastaven jako LS generál.
Veterán je zase jednozačně nastaven jako obětní generál (útok například 250 lučištníky).
Hospodský generál je opět nastaven na rychlost, nemá žádné vylepšení útoku, aby se zachovaly stávající bloky. S tímto plně souhlasím, protože se udělá návod na generály bez dovedností, pak se jen naklonuje a upraví na generály s dovednostmi.

Poznámka: Evil se zaměřil striktně na ztráty a regeneraci ztrát. Osobně si myslím, že pokročilejší hráči mají tolik generálů, že mohou mít dvě armády. Navíc pár minut času mě nezabije....


Nastavení generálů dle WIKI
http://settlersonlinewiki.eu/en/general-skills-2/
Komentář:

Nastavení generálů dle WIKI je zase způsobeno tím, že blokování je spíše alternativní volba a návody na WIKI jsou primárně bez bloků.
Hospodský generál je dle mého názoru (ne)vhodně nastaven, protože je následně nutné přepočítávat bloky u starých dober. Takto bych nastavil pouze obyč rychlé generály.
Nusala je jednoznačně nastavena na starší dobra, především krejčíky. Zároveň má rychlejší regeneraci, takže se hodí i jako obětní beránek.
MMA je jednozačně nastavený na starší dobra (bohatým brát, býk, rytíři, krejčíci) a uvažuje se s ním i na obětní útoky (myslím, že výborně zvolená kombinace).
Vargus - nemám připomínek, vhodně zvolené.
Anslem - zrovna u Anslema by měl být hlavní dovedností Overrun a Battlle Frenzy. Tady si myslím, že volba není příliš vhodná.









Combat General Skill Tree



Codex Tier 2

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Lightning_slash2_v2.pngLightning Slash
Generál útočí 2x za kolo. Druhý útok je však až v posledním kole "poslední útok"

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Master_planner.pngMaster Planner
Přidá 10% přesnosti celé armádě.

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Bounty_hunter.pngBounty Hunter
Po skončení dobrodružství obdržíte 1 hvězdnou minci za každých 1,000 XP v hodnotě nepřátel poražených pouze touto armádou.
Poznámka: když zabijete vůdce, dostanete XP pouze za vůdce, ne za ostatní tábory, které s ním zmizely.

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/1-Up_v2.png1-Up
V každém dobrodružství se generál 1x po své smrti okamžitě obnoví.


Codex Tier 1

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Cleave.pngCleave
Zvýší útok Vašich elitních vojáků o 4/8/12 a jejich útok má šanci 33/66/100% na poškození okolí.

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Weekly_maintenance.pngWeekly Maintenance
Zvyšuje útok Vašich těžkých jednotek o 10/20/30.
Poznámka: Týká se děl a obléhačů. Nusala Vám nedá poškození okolí na děla, tak pozor na to!

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Garrison_annex.pngGarrison Annex
Zvyšuje počet jednotek o 5/10/15.

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Confident_leader.pngConfident Leader
Zkracuje délku trvání boje (kola) o 15/30/45%.
Poznámka: Díky této dovednosti budete moct blokovat tábory, které Vám dříve časově nevycházely. Útočící generál zvládne zabít vůdce mnohem rychleji.

Tome Tier 2

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Unstoppable_Charge3.pngUnstoppable Charge
Zvyšuje maximální zranění Vašich rychlých jednotek o 1/2/3 a jejich útok má šanci 33/66/100% na poškození okolí.

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Battle_frenzy.pngBattle Frenzy
Zvyšuje poškození této armády o 10/20/30% za každé kolo po prvním kole.
Poznámka: Absolutně úžasná schopnost pro Anslema. Vaši dělostřelci budou po 10 kolech dělat 2.000 zranění!

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Fast_Learner.pngFast Learner
Zvyšuje získané zkušenosti této armády o 10/20/30%.
Poznámka: Když zabijete vůdce, dostanete XP navíc pouze za vůdce, ne za ostatní tábory, které s ním zmizely. Reálná efektivnost při blokování je +-5% z celého dobra. Výborné pro ty, co neblokují.

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Just_a_flesh_wound.pngJust a Flesh Wound
Snižuje čas potřebný pro obnovu generála o 15/30/45%.


Tome Tier 1

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Sniper%20Training_new.pngSniper Training
Zvyšuje minimální zranění Vašich dlouhých luků a základních Marksmen's o 45/85/130% a maximální zranění o 5/10/15%.

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Overrun2.pngOverrun
Snižuje zdraví Vůdce o 8/16/25%
Poznámka: Každý generál útočící na vůdce by měl mít tuto vlastnost na LVL3!

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Hostile_takeover.pngHostile Takeover
Když armáda vyhraje boj, obdržíte rekruta * za každých 600/300/200 XP z hodnoty poražených nepřátel.

*: Rekruti se Vám přiřadí jako BONUS do hvězdy. Neobdržíte je přímo jako jednotky v dobrodužství.

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Navigation_crash_course.pngNavigation Crash Course
Zkracuje cestovní čas generála na dobrodružství o 15/30/45%.


Manuscript Tier 1

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Rapid_fire.pngRapid Fire
Zvyšuje maximální útok Vašich krátkých lučišníků o 5/10/15.

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Jaggernaut.pngJuggernaut
Zvyšuje útočné zranění generála o 20/40/60. Útok má šanci 33/66/100% na poškození okolí.
Poznámka: Z mého pohledu plácání rukopisy. Raději investujte do první pomoci.

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/First_aid.pngFirst Aid
Obnoví 3/6/9% ztracených jednotek z každého boje.
Poznámka: I třeba jen 1 rekruta - zaokrouhluje se nahoru!

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Jog.pngJog
Přidá 33/66/100% k rychlosti pohybu generála po mapě, když se vrací do tábora, nebo se po mapě přesouvá.
Poznámka: Ne při útoku.



http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/skilltree_general.png


Transport General Skill Tree


Codex

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Logistics_Master.pngLogistics Master
Zvyšuje kapacitu jednotek o 450.

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Navigation_Master.pngNavigation Master
Snižuje přepravní rychlost generála na/z dobrodružství o 30%.

Tome

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Logistics_Journeyman.pngLogistics Journeyman
Zvyšuje kapacitu jednotek o 115/230/350.

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Navigation_Journeyman.pngNavigation Journeyman
Snižuje přepravní rychlost generála na/z dobrodružství o 7/14/21%.

Manuscript

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Logistics_Apprentice.pngLogistics Apprentice
Zvyšuje kapacitu jednotek o 65/130/200.

http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/icons/Navigation_Apprentice.pngNavigation Apprentice
Snižuje přepravní rychlost generála na/z dobrodružství o 4/8/12%.


Poznámka:
[LIST]
Snížení rychlosti se sčítá.
Pro Santu doporučuji snížení rychlosti a pro běžného přepravního generála doporučuji zvýšit kapacitu.
Důvodem tohoto návrhu je, že někdy potřebujete Santu poslat na dobro (zapomněli jste nějakou jednotku) a následně by Vám mohl Santa chybět u dalšího dobra.
Z praxe vím, že mi 2.000 jednotek přepravní kapacity bohatě stačí (po upgradu jednoho transportéra kapacitu dosáhnu).
Navíc obyčejné přepravní generály mám dva (4.000 jednotek), tak proč Santu nezrychlit.




http://static.cdn.ubi.com/0034/int/forum/pictures/2017_05_08_skilltree_generals/forum_footer.png

LosAngel
09.05.17, 15:45
Jak si představuji rozložení dovedností u generálů.
EDIT (11.5.2017): Nová varianta zde (viz obrázek níže): http://prnt.sc/f6iotc

Na obrázku vidíte universální návrh optimalizovaný pro Ali Babu (první část).
Tavern = hospodský generál.
Dále variantu bez bloků a na rychlé sbírání zkušeností / hvězdných mincí
Dále variantu pro útoky generál + 1R (obětní beránci)
A poslední varianta je pro Krejčíky.

Generálové jsou rozděleni do tří kategorií

Blokeři - hospodský generál (TAVERN) a Mistr Obrany (některé tábory)
Nusalu nebudu používat příliš často jako útočného generála, ale občas své využití najde. Pouze MMA budou 100% obětní beránci.
Útoční generálové - Major, Veterán, Vargus, Anslem, Nusala
Obětní beránci - MMA, (někdy Nusala) - útoky generál +1R

Navržená kombinace je vhodná na všechny dobra, avšak primárně jsou dovednosti zaměřeny na pohádky 1001 noci (Ali Baba).
V posledním sloupku máte variantu NUSALA a MMA pro Krejčíky.

Jak jsem k tvorbě dovedností přistupoval.

Fast Learner a Bounty Hunter se zdá jako zajímavá dovednost, ale od lvl 70 budete mít hafo SC a navíc cílem je udělat víc dober (ušetřit víc jednotek). V praxi Vám Fast Learner přidá max 10% XP navíc (to raději udělám další dobro navíc)
Již bez dovedností mnoho táborů porazíte během prvního kola, max ve druhém kole. Vyjímkou je ANSLEM, kde boje trvají až 40kol.
Jsou důležité dovednosti (více zranění) a následně existují doplňující dovednosti (rychlost přesunu, atd), bez kterých se lze obejít.
Teoreticky můžete udělat jednoho Majora vysloveně na porážení běžných táborů a následně druhého Majora specializovaného na vůdce. To samé s Veteránem. Je důležité si uvědomit, že Veterán s dovednostmi dokáže porazit ten samý tábor, jako Major bez dovedností. Takže kdo má 2 Majory a 4 Veterány, má teoreticky 6 Majorů bez dovedností ;)
Master Planner je nesmírně důležitá dovednost, která Vám garantuje, že Vaše elitní jednotky vždy udělají maximální zranění !!!
Na obrázku vidíte variantu pro sbírání zkušeností bez blokování (More XP / SC)
Loot general - nebo-li generál specializovaný na výběr LS na dobrech.



Osobně zvažuji obětovat Confident Leader (vlastnost využiju jen na několik málo bloků - skutečně minimum) a posílit jím jiné schopnosti (například Battle Frenzy nebo Weekly Maintenance).

Stejně tak zvažuji obětovat JOG.

!!! POZOR !!!
NUSALU oproti stávajícímu návrhu změním.
Zatím si nejsem jistý, jak dokončím ANSLEMA a VARGUSE. Ale pravděpodobně z důvodu tvorby návodů je udělám univerzální, stejně jako Majora.


http://image.prntscr.com/image/17be155b33ab4d76898ba4a35bca5859.png


Jak naknihovat generály:

!!! POZOR !!! Zatím si nejsem jistý, jak dokončím ANSLEMA a VARGUSE. Ale pravděpodobně z důvodu tvorby návodů je udělám univerzální, stejně jako Majora.
Jak zvolíte poslední dvě knihy je na Vás. Univerzální sestava je asi Major (viz níže).
Osobně a bezpodmínečně doporučuji dovednost MISTR PLANOVAC (na Alibabu).
Osobně naknihuji Majory ve dvou verzích, ale jen jednu budu dávat do návodů.
Anslem má nízké ztráty a převážně útočí na Vůdce.


!!! POZOR !!!
Navrhuji zatím knihy šetřit, než se ukáže, která varianta je vhodná. Vylepšete si zatím třeba jen jednoho Majora, Veterána atd.
Stejně tak hospodský generál. Stačí Vám jeden vylepšený, max dva.



Major
https://image.prntscr.com/image/52d766dd35bb4d589a37135bd7bb9a58.png

Vargus
https://image.prntscr.com/image/016d1032722e4d91a2d46f234e9f7176.png

Anslem
https://image.prntscr.com/image/e3bfddae1a2a4aa588c78925dee46bf9.png

Nusala
https://image.prntscr.com/image/36952390c6ed46c2bd8251dfd94c008d.png

Hospodský generál
Základ:
https://image.prntscr.com/image/a0c429ad5792432a8db6c38b9b1e4692.png

Ideální varianta:
U generála doporučuji NEPRATELSKE PREVZETI, ale kdo chce šetřit svazky, tak RYCHLOST STRELBY (udělá bordel v návodech na Krejčíky).

https://image.prntscr.com/image/cc87d739ae974c15971d142fe18133b9.png

Kuchyno
10.05.17, 13:24
Super praca LosAngel, len prosim pokracuj v skumani a kazdy postreh sem nahod. Diky vopred.

V sucasnosti je mozme mat az 2 majorov. Nezvazoval si vyskillovat druheho majora inak? Pripadne MMA je viac , nebolo by rozumne mat aj ine varianty? Len sa pytam nestudoval som to tak ako ty. Diky za odpoved.

P.S. Mozes blizsie vysvetlit skill Jog? A preco ho uprednostnujes pred trebars Jugernaut? Dik

Ticho--Brahe
10.05.17, 16:56
Jak to chápu já, tak Jog urychluje přesun a návrat po bitvě generála na mapě. Tedy nic zásadního, co mít IMHO.

LosAngel
10.05.17, 18:51
Zvazoval jsme jednoho Majora naboostovat pres ANNEX a druheo spise na BATTLE FRENZY + WEEKLY MAINTENANCE + OVERRUN

Kuchyno
11.05.17, 06:38
Jak to chápu já, tak Jog urychluje přesun a návrat po bitvě generála na mapě. Tedy nic zásadního, co mít IMHO.


V tom pripade je lepsie si dat jaggernout ako Jog

Shargh
11.05.17, 08:11
Také jsem si všiml, že u některých genů není dostatečný počet svazků pro odemčení další úrovně dovedností... Takže tam zřejmě zbývá volnost, kteoru je možné doplnit třeba přes ten Juggernaut. Nebo se pletu?

LosAngel
11.05.17, 08:26
V tom pripade je lepsie si dat jaggernout ako Jog

Juggernaut není zas takový přínos, jak se zdá a rychlý přesun na mapě zejména na Alibabě chybí.....

Kuchyno
11.05.17, 09:49
Juggernaut není zas takový přínos, jak se zdá a rychlý přesun na mapě zejména na Alibabě chybí.....

Ano po dlhsom zamysleni , to pre niekoho moze byt dost podstatne vylepsenie a usetrenie casu. Diky za vysvetlenie a super pracu pri skumani, len tak dalej.

Roderik
14.05.17, 12:17
Nevidím důvod proč u transportních generálů urychlovat přesun na/z dobrodružství. Ani u Santy ne. Nebo snad má nějaký smysl, aby byl Santa na dobrodružství už za necelou minutu a ne "až" za 2 minuty? Raději bych u všech transportních generálů dával knihy do navyšování kapacity.
I pokud máte pouze jednoho transportního generála, tak je výhodnější navýšit mu kapacitu na 2000, než posílat dovednostmi zrychleného generála 2x.

Tararingapatan
14.05.17, 19:56
Také jsem si všiml, že u některých genů není dostatečný počet svazků pro odemčení další úrovně dovedností... Takže tam zřejmě zbývá volnost, kteoru je možné doplnit třeba přes ten Juggernaut. Nebo se pletu?

u generálů z taverny by to bylo kontraproduktivní (pokud je používáš jako blokaře).

LosAngel
14.05.17, 22:43
Také jsem si všiml, že u některých genů není dostatečný počet svazků pro odemčení další úrovně dovedností... Takže tam zřejmě zbývá volnost, kteoru je možné doplnit třeba přes ten Juggernaut. Nebo se pletu?
Tavern general (hospoda) je bloker... Takže cokoliv navíc, co dělá větší dmg je nevhodné.
Možná někdy v budoucnosti bude vhodné mít jednoho generála malinko naboostovaného, aby zvládl i náročnější bloky, ale zatím jsme je netestoval a nepočítal. Ukáže čas.



Nevidím důvod proč u transportních generálů urychlovat přesun na/z dobrodružství. Ani u Santy ne. Nebo snad má nějaký smysl, aby byl Santa na dobrodružství už za necelou minutu a ne "až" za 2 minuty? Raději bych u všech transportních generálů dával knihy do navyšování kapacity.
I pokud máte pouze jednoho transportního generála, tak je výhodnější navýšit mu kapacitu na 2000, než posílat dovednostmi zrychleného generála 2x.

Samozřejmě transportní generál na kapacitu.

Já osbně Santu používám, když něco zapomenu poslat na dobro. Takže proto ta rychlost. Každopádně jsi zapomněl na jednu podstatnou věc a to je návart, který se zkrátí na cca 15minut ;)
Takže u Santy se vyplatí rychlost.

Roderik
15.05.17, 08:11
Samozřejmě transportní generál na kapacitu.

Já osbně Santu používám, když něco zapomenu poslat na dobro. Takže proto ta rychlost. Každopádně jsi zapomněl na jednu podstatnou věc a to je návart, který se zkrátí na cca 15minut ;)
Takže u Santy se vyplatí rychlost.

Ano, využívám Santu stejně a ty 2 minuty jsou podle mně naprosto dostačující. Nevidím důvod, proč to ještě zkracovat na 44 sekund. Návrat se zkrátí z 90 minut na 33, nikoliv na 15. Ale to je nepodstatné. Tak často chyby na dobru nedělám, abych Santu posílal s dodatečnou armádou na dobro vícekrát než jednou (navíc mám Santy dva) a mezi dvěma dobrodružstvími je stejně dostatečně dlouhá pauza.
Ozval jsem se spíš proto, aby ostatní hráči zvážili co jim více vyhovuje a že existuje více možností jak knihovat i transportní generály. Dle mého názoru většina hráčů využije spíše tu kapacitu, než rychlost.

Fores
15.05.17, 17:01
na testu mi Santa ukazuje čas 58 sec pro cestu na dobrodružství a 43 min 48 sec cesta zpět
90 * 0.88 * 0.79 * 0.70
nevypadá to, že by se procenta sčítala jako u bonusů

KrvPatejl
15.05.17, 22:01
kus dobré prácem určitě mi pomůže v rozhodování

LosAngel
15.05.17, 23:08
EDIT prvního příspěvku:

Santa:
Poznámka:

Snížení rychlosti se sčítá.
Pro Santu doporučuji snížení rychlosti a pro běžného přepravního generála doporučuji zvýšit kapacitu.
Důvodem tohoto návrhu je, že někdy potřebujete Santu poslat na dobro (zapomněli jste nějakou jednotku) a následně by Vám mohl Santa chybět u dalšího dobra.
Z praxe vím, že mi 2.000 jednotek přepravní kapacity bohatě stačí (po upgradu jednoho transportéra kapacitu dosáhnu).
Navíc obyčejné přepravní generály mám dva (4.000 jednotek), tak proč Santu nezrychlit.

KrvPatejl
16.05.17, 07:02
u generála z taverny si neumím zdůvodnit použití Hostile Takeover a Garrison Annex. Většinou jsou používáni jako bloky, takže vlastně nikoho neporazí tím pádem nechápu,jak získají rekruta. Použití zvyšování jednotek taky nechápu, zkrácení boje u útočícího gena při blokování to řeší v pohodě.

DISS
16.05.17, 09:20
EDIT prvního příspěvku:

Santa:
Poznámka:

Snížení rychlosti se sčítá.
Pro Santu doporučuji snížení rychlosti a pro běžného přepravního generála doporučuji zvýšit kapacitu.
Důvodem tohoto návrhu je, že někdy potřebujete Santu poslat na dobro (zapomněli jste nějakou jednotku) a následně by Vám mohl Santa chybět u dalšího dobra.
Z praxe vím, že mi 2.000 jednotek přepravní kapacity bohatě stačí (po upgradu jednoho transportéra kapacitu dosáhnu).
Navíc obyčejné přepravní generály mám dva (4.000 jednotek), tak proč Santu nezrychlit.


Zdravim,, jednoznacny souhlas,, diky LA

Roderik
16.05.17, 11:20
u generála z taverny si neumím zdůvodnit použití Hostile Takeover a Garrison Annex. Většinou jsou používáni jako bloky, takže vlastně nikoho neporazí tím pádem nechápu,jak získají rekruta. Použití zvyšování jednotek taky nechápu, zkrácení boje u útočícího gena při blokování to řeší v pohodě.

Garison Annex má smysl. Narazil jsem při tvorbě návodů na několik táborů k zablokování, kde to těsně nevycházelo. Ty jednotky navíc se tudíž mohou hodit. Zrychlený boj u útočícího generála to sice také může vyřešit, ale proč nevyužít obě možnosti?
Hostile Takeover podle mně opravdu není nutný, ovšem je zde jeden "problém". Někam se knihy rozmístit musí, aby se otevřely vyšší řádky dovedností. Dávat body do dovedností, které zvyšují útok by mohlo být na překážku (ne nutně), proto je jednou z možností Hostile Takeover, kde knihy ničemu neuškodí.

Petroff
16.05.17, 11:46
u generála z taverny si neumím zdůvodnit použití Hostile Takeover a Garrison Annex. Většinou jsou používáni jako bloky, takže vlastně nikoho neporazí tím pádem nechápu,jak získají rekruta. Použití zvyšování jednotek taky nechápu, zkrácení boje u útočícího gena při blokování to řeší v pohodě.
Garrison Annex: Nevyknihovaný generál nezvládne (ani s 200E) blokovat silnější campy (klasický výskyt v Krejčících; nutnost předchozího oslabení nebo vyslání dvou genů na blok.camp). Popř. navýšení kapacity umožní prodloužení časů v řadě případů (modifikaci složení + přidání kavalerie).
Hostile Takeover: důvodem použití je navýšit počet svazků k odemčení úrovně kodexů, nic víc

KrvPatejl
16.05.17, 12:49
děkuji Roderikovi a petroffovi za vysvětlení, má to svou logiku a zase mi to pomohlo v řešení

LosAngel
16.05.17, 15:22
Garrison Annex: Nevyknihovaný generál nezvládne (ani s 200E) blokovat silnější campy (klasický výskyt v Krejčících; nutnost předchozího oslabení nebo vyslání dvou genů na blok.camp). Popř. navýšení kapacity umožní prodloužení časů v řadě případů (modifikaci složení + přidání kavalerie).
Hostile Takeover: důvodem použití je navýšit počet svazků k odemčení úrovně kodexů, nic víc

Které kempy nezvládne?
Mám ideu, že vylepšený generál, včetně schopnosti MISTR PLANOVANI by mel blokovat mnohem lepe, nez nevylepseny general.

A_T_F
16.05.17, 19:16
Juggernaut by nemusel být úplně špatný skill pro Mistra obrany, pokud nepůjde na bloky ale proti pastem.

Kuchyno
17.05.17, 06:04
Ahoj LosAngel, co hovoris na rozdelenie skillov podla tejto stranky? http://settlersonlinewiki.eu/en/general-skills-2/

Dalej pises ze Jagernout nie je moc dobra skill co hovoris na tento argument?

I am amazed how some people undervalue for example Juggernaut. "But it is only 60 damage". ehhh Bosscamps are usually the most expensive in troop losses.
So let's take Vargus: Juggernaut + Overrun + Garrison Annex + Battle frenzy + weekly maintenance + Lightning strike. You LITERALLY TEAR through those camps like there is no tomorrow .... usually because these are also multi combat rounds. That 60 dmg doubles because of lightning strike. Then next round that gets another 10%-30 AGAIN so round 1: 750 - 1250 + 60 X 2. Round 2 10-30% extra etc. Seriously specced like that Boss camps become a WHOLE lot easier.

KrvPatejl
17.05.17, 16:29
konečně se ti slimáci pohli rychleji díky funkci běh-jog

LosAngel
17.05.17, 20:46
Ahoj LosAngel, co hovoris na rozdelenie skillov podla tejto stranky? http://settlersonlinewiki.eu/en/general-skills-2/

Dalej pises ze Jagernout nie je moc dobra skill co hovoris na tento argument?

I am amazed how some people undervalue for example Juggernaut. "But it is only 60 damage". ehhh Bosscamps are usually the most expensive in troop losses.
So let's take Vargus: Juggernaut + Overrun + Garrison Annex + Battle frenzy + weekly maintenance + Lightning strike. You LITERALLY TEAR through those camps like there is no tomorrow .... usually because these are also multi combat rounds. That 60 dmg doubles because of lightning strike. Then next round that gets another 10%-30 AGAIN so round 1: 750 - 1250 + 60 X 2. Round 2 10-30% extra etc. Seriously specced like that Boss camps become a WHOLE lot easier.

Většina táborů je zabita během 1-2kol, včetně bosů.
Jen některé tábory mají 3 a více kol, ale na tyto tábory se nehodí MMA, ale Major, nebo Anslem.

Proto +60dmg pro generála osobně nepovažuji za efektivní skill.¨

Každopádně pro obětní generály se hodí (MMA+1R).

Je těžké udělat universální sestavu. Na každou situaci se hodí jiná kombinace. A každý má jiný styl hraní.

Kuchyno
18.05.17, 07:01
Většina táborů je zabita během 1-2kol, včetně bosů.
Jen některé tábory mají 3 a více kol, ale na tyto tábory se nehodí MMA, ale Major, nebo Anslem.

Proto +60dmg pro generála osobně nepovažuji za efektivní skill.¨

Každopádně pro obětní generály se hodí (MMA+1R).

Je těžké udělat universální sestavu. Na každou situaci se hodí jiná kombinace. A každý má jiný styl hraní.

Ano samozrejme mas pravdu s tym , ze univerzalny navod neexistuje.

Chcel by som ta upozornit na tento link co dam nizsie, kde jeden hrac stravil testovanim anslema naozaj vela casu a zistil , ze anslem na niektorych krajcikoch bojuje 16-19 kol , cize ta vlastnost kolos/jagernout sa naozaj vyplati nielen pri obetnych genoch.
Dalej celkom dost ingnorujes aj vlastnot swift learner , ktora sa hodi najma u hracov , ktorym ziskavanie extra expov je prednejsie ako usetrit par rekrutov. Napriklad swift learner +3 pri majorovi na dobre Drevak prida +10 exp bez premka podla navodu s wiki, samozrejme major je tam hlavny general pouzity na utok. Mam to teraz otestovane z vlastnej skusenosti. Pre mna je tych 10k exp docela dost z 1 dobra , ktore jazdim velmi casto. Samozrejme tento skill ma aj svoje nevyhody , treba mat napamati ze expi su len z taborov ktory ten general zabije a nepocitaju sa do toho bloky.
A tu je ten link:

http://forum.thesettlersonline.net/threads/24350-Getting-the-most-out-of-Anselm

SwordfishCZ
18.05.17, 08:49
Zdravíčko, měl bych dotaz na schopnost "Nezastavitelný výpad" (Unstoppable charge). Viděl jsem, že ve většině návodů na na šampiony (ANS/VAR) je použita, ale popravdě se mi nezdá nějaká úchvatná. Když plánuju mít jak u Varguse tak Anslenama "Mistr plánovač" (Master planner) - přidávající 10% přesnosti, čili fakticky 100% u elitních jednotek - tak střelec na koni (MM) má útok 100, s touhle dovedností 103. Poškození okolí už má. Rytíř má útok 70 (+3), tomu by se přidalo poškození okolí. Nejvíc to vylepší běžnou kavalerii.

Pokud vezmu, že do útoku pošlu 100 jednotek (což se běžně stává jako doprovod jiným jednotkám), je rozdíl v poškození 300. Těch 300 poškození je u střelců na koni 3%, u rytířů 4,3% což mi nepřijde jako nějaká extra výhra. Nejzajímavější je to u kavalerie, tam se to z 5-10 změní na 8-13, což je víc o 60% - 30%. U Alíků co jsem jel se ale kavalerie téměř nepoužívá, max. 1 útok 220 s MMA pro oslabení tábora. Krejčíky jezdím minimálně, tam by ale asi změna byla nejvýraznější, i když takhle z hlavy si nemyslím, že by se tam kavalerie používala nějak ve velkém.

A_T_F
18.05.17, 14:08
předpokládám, že to je primárně o tom dát elitní kavalerii poškození okolí.

LosAngel
18.05.17, 20:16
Ano samozrejme mas pravdu s tym , ze univerzalny navod neexistuje.

Chcel by som ta upozornit na tento link co dam nizsie, kde jeden hrac stravil testovanim anslema naozaj vela casu a zistil , ze anslem na niektorych krajcikoch bojuje 16-19 kol , cize ta vlastnost kolos/jagernout sa naozaj vyplati nielen pri obetnych genoch.
Dalej celkom dost ingnorujes aj vlastnot swift learner , ktora sa hodi najma u hracov , ktorym ziskavanie extra expov je prednejsie ako usetrit par rekrutov. Napriklad swift learner +3 pri majorovi na dobre Drevak prida +10 exp bez premka podla navodu s wiki, samozrejme major je tam hlavny general pouzity na utok. Mam to teraz otestovane z vlastnej skusenosti. Pre mna je tych 10k exp docela dost z 1 dobra , ktore jazdim velmi casto. Samozrejme tento skill ma aj svoje nevyhody , treba mat napamati ze expi su len z taborov ktory ten general zabije a nepocitaju sa do toho bloky.
A tu je ten link:

http://forum.thesettlersonline.net/threads/24350-Getting-the-most-out-of-Anselm

Ignoruji to, co mi prijde pro boj neefektivni.
Kazdej si muze udelat generala dle sebe.

Pouze jsem poskytl obecny nahled.
Bohuzel muj volny cas se smrsknul na par minut denne. Uz ani dobra nehraju, jen posilam geology / pruzkumniky. Moje premko je od konce eventu prakticky nevyuzite.

PS: diky za odkaz na ANSLEMA


Zdravíčko, měl bych dotaz na schopnost "Nezastavitelný výpad" (Unstoppable charge). Viděl jsem, že ve většině návodů na na šampiony (ANS/VAR) je použita, ale popravdě se mi nezdá nějaká úchvatná. Když plánuju mít jak u Varguse tak Anslenama "Mistr plánovač" (Master planner) - přidávající 10% přesnosti, čili fakticky 100% u elitních jednotek - tak střelec na koni (MM) má útok 100, s touhle dovedností 103. Poškození okolí už má. Rytíř má útok 70 (+3), tomu by se přidalo poškození okolí. Nejvíc to vylepší běžnou kavalerii.

Pokud vezmu, že do útoku pošlu 100 jednotek (což se běžně stává jako doprovod jiným jednotkám), je rozdíl v poškození 300. Těch 300 poškození je u střelců na koni 3%, u rytířů 4,3% což mi nepřijde jako nějaká extra výhra. Nejzajímavější je to u kavalerie, tam se to z 5-10 změní na 8-13, což je víc o 60% - 30%. U Alíků co jsem jel se ale kavalerie téměř nepoužívá, max. 1 útok 220 s MMA pro oslabení tábora. Krejčíky jezdím minimálně, tam by ale asi změna byla nejvýraznější, i když takhle z hlavy si nemyslím, že by se tam kavalerie používala nějak ve velkém.

Dát rytířům poškození okolí je někdy zatraceně hodně moc +dmg !!! Nevyužité poškození se nyní využije.
Viz útok generálem G4 http://settlersonlinemaps.com/aventura.php?AventuraID=5742&LangCode=10#17
Tohle není sice ideální popis situace, ale na vysvětlenou postačí (na některých táborech to funguje lépe).

Výsledek bez skillu: ztráta 39-62(56.26) http://settlersonlinemaps.com/fastsim.php?MapaID=85&LangCode=10&s=1&G_1_102=1&T_1_146=63&T_1_147=118&T_1_151=89&E_1_177=150&E_1_178=100&E_1_182=1

Výsledek se skillem: ztráta 38-61(55.28) http://settlersonlinemaps.com/fastsim.php?MapaID=85&LangCode=10&s=1&G_1_102=1&Gl_1=254192&T_1_146=63&T_1_147=118&T_1_151=89&E_1_177=150&E_1_178=100&E_1_182=1#Gl_1=254192

Výsledek se změnou generála (díky skillům): ztráta výrazně lepší: 37-37(37.00) a rytířů polovina!!! http://settlersonlinemaps.com/fastsim.php?MapaID=85&LangCode=10&s=1&G_1_215=1&Gl_1=756912&Gh_1=688&T_1_146=38&T_1_147=52&T_1_151=75&E_1_177=150&E_1_178=100&E_1_182=1#Gl_1=756912&Gh_1=688

I 3% někdy udělají víc, než bys čekal. Například u Varguse je hodně znát, když můžeš mít 100% šnaci na maximální zranění, dále o 15 jednotek navíc a dalších 300 dmg navíc (v dalším kole to znamená, že na tebe bude útočit pravděpodobně o 6 jednotek s 35-70 poškození méně)

LosAngel
18.05.17, 22:27
hráč xxxxx napsal:

Zdarec,
sorry že otravuji takhle přes zprávu , ale mám malinkatý dotaz
U genmajora jsi upřednostnil navýšení vojáků před účinejšíma dělama
Je to kvůli větší armádě s prvním útokem ?
U Nusali jsi to udělal naopak a zrovna u ní mě útok s děli nikde nenapadá :-(

Za odpověd díky

Mluvíme o tomto rozvržení
http://image.prntscr.com/image/17be155b33ab4d76898ba4a35bca5859.png

Ahoj,
Nusala není speciální generál na vůdce. Každopádně tam jsem to udělal z toho důvodu, že NUSALA je všeobecně využívána na Krejčíky a navýšení zranění u děla se hodí (sejmeš medvěda na jednu ránu).

GenerálMajor je všeobecně využíván tam, kde je potřeba hrubá síla (hodně jednotek). Krásným příkladem je útok na Olejové lampě: http://forum.thesettlersonline.cz/threads/3087-Gener%C3%A1lov%C3%A9-dovednosti-(Skill-Tree-for-Generals)?p=18591&viewfull=1#post18591

Pokud mám mít +30 dmg u 100 děl/obléhačů, nebo o 15děl navíc, co je lepší? Vyjde to stejně. Rovněž jsem přihlédl k tomu, že velice často jsou děla/obléhači doplňkovým artiklem k FirstStrike jednotkám a stávající návody zpravidla zničí obyč jednotky v prvním kole (druhé kolo a více již doráží vůdce).

Cílem je zničit nepřítele dřív, než udělá zranění mě (first strike). Proto tento skill nepovažuji za příliš důležitý a investoval jsem do skillu, který zkrátí počet kol (díky němu mohou být stávající bloky bezpečnější a vyrobit nové bloky).

PS: ad Krejčíci. Tam se vyplatí jeden Major tak, jak je udělaná Nusala.


Na každé dobro se hodí jinak nastavený generál. V potaz beru převážně to, jak se generál může nejvíce hodit / používat.
Nusalu využijete hojně na Krejčíky, na Ali spíše jako obětní beránek.

O víkendu na to sednu, promyslím nové poznatky a zkusím tomu dát hlavu a patu.

A_T_F
18.05.17, 23:59
Zásadní dotaz - ten skill co dodává bonus expu... je ovlivněný prémiem? Pokud ano, počítá se na koncí dobra nebo v okamžik poražení tábora?

A_T_F
19.05.17, 01:04
Pokud loot genovi dáte 1 knihu na first aid, tak mu ta jednotka vzdycky prezije... usetrite cas prirazovani nove jednotky na kazde LS zvlast.

A pridavac expy jde zefektifnit, kdyz ho poslete zabijet i tabory, ktere maji bezne padnout s vudcem, ale ktere se daji prorazit beze ztrat (takove ty na 270 marxmenu, at uz armored nebo mounted).

LosAngel
19.05.17, 07:43
Zásadní dotaz - ten skill co dodává bonus expu... je ovlivněný prémiem? Pokud ano, počítá se na konci dobra nebo v okamžik poražení tábora?

Nejsem si jistý, ale pokud si dobře pamatuji z testu, tak si myslím, že ANO.
Každopádně pokud někdo blokuje, je efektivita asi do 5-10 ti procent.

KrvPatejl
19.05.17, 09:30
zatím jsem projel základní dobra a to Statečného a Alíka Dřevorubce. Jednoznačně se ukázalo, že vylepšení běh-jag je jedno z nejlepších na urychlení splnění dobra. Měly by ho mít všechny popř. většina jednotek. Dřeváka jsem od zahájení hry ukončil za cca hodinu. Rovněž super je 1-Up. Mám jen 3MMA a v návodu jsou potřební 4 a díky této funkci nepotřebuji lékarníčku a nebo strácet čas. Tato vylepšení jsou potřebná i na krejčících, kde jsou přesuny neskutečné utrpení a MMA jsou často obětováni. U genů z hospody je vynikající zrychlení Navigation Crash Course-rychlokurz navigace. V podstatě se na dobro přesunou tak rychle jako hlavní armáda.
Ostatní funkce zatím nehodnotím, nestihnul jsem více dobra projet.

Kuchyno
19.05.17, 10:25
zatím jsem projel základní dobra a to Statečného a Alíka Dřevorubce. Jednoznačně se ukázalo, že vylepšení běh-jag je jedno z nejlepších na urychlení splnění dobra. Měly by ho mít všechny popř. většina jednotek. Dřeváka jsem od zahájení hry ukončil za cca hodinu. Rovněž super je 1-Up. Mám jen 3MMA a v návodu jsou potřební 4 a díky této funkci nepotřebuji lékarníčku a nebo strácet čas. Tato vylepšení jsou potřebná i na krejčících, kde jsou přesuny neskutečné utrpení a MMA jsou často obětováni. U genů z hospody je vynikající zrychlení Navigation Crash Course-rychlokurz navigace. V podstatě se na dobro přesunou tak rychle jako hlavní armáda.
Ostatní funkce zatím nehodnotím, nestihnul jsem více dobra projet.

Ja len naviazem na tvoj prispevok. Ano beh je vyborny skill aj pri genovi specializovaneho na ls. Tam je dolezite vyuzit gena na premiestnovanie kde sa prejavi ta skill a az potom dat utok (naj pri krejcikoch chytry a statecny - usetri aj 10 min) Dalej sa uplatni aj tebou spomenuta skill navigace , znizi sa cas na cestovanie na a z dobra. 1-Up sa podla mna oplati dat aj nusalu , kedze ja ju pouzivam z 80 percent ako samovrazedneho gena.

KrvPatejl
19.05.17, 17:39
s tím Nusalou souhlasím