PDA

View Full Version : Ceník TSO - Výchozí tabulky pro obchodní kancelař



shinogu
18.08.13, 16:46
poslední měsíce jsem měl čím dál větší potíže nakupovat v obchodní kancelařy. zdálo se mi, že přibývá kruté drahých nabídek. časem jsem úplně ztratil přehled, a tak jsem si musel nějak pomoct.

vypočítal jsem z mechaniky TSO kolik jeden kus každého zboží stojí vyrobit. z toho ted' pro každý předměd můžu vyrobit tabulku.
jako první jsem udělal tabulku pro výměnu každého zboží za mince.

výsledky mě občas překvapily, poměry úplně jiné než jsem si myslel.
ale ted' můžu v pohodě nakupovat, bez starostí že mě někdo okrádá, klidně i trochu dráž. tak jsem si myslel že se o to podělím.


bez desetinných míst, 1-500
http://www.imagehosting.cz/thumbs/sominceful.png (http://www.imagehosting.cz/?v=sominceful.png)

bez desetinných míst, 1-60 a 60-500
http://www.imagehosting.cz/thumbs/somince160.png (http://www.imagehosting.cz/?v=somince160.png)http://www.imagehosting.cz/thumbs/somince605.png (http://www.imagehosting.cz/?v=somince605.png)

dvě desetinné místa, 1-500
http://www.imagehosting.cz/thumbs/somincedec.png (http://www.imagehosting.cz/?v=somincedec.png)

dvě desetinné místa, 1-60 a 60-500
http://www.imagehosting.cz/thumbs/somincdfd.png (http://www.imagehosting.cz/?v=somincdfd.png)http://www.imagehosting.cz/thumbs/somincewe.png (http://www.imagehosting.cz/?v=somincewe.png)

kolik času jeden kus každého zboží stojí vyrobit
http://www.imagehosting.cz/thumbs/sotimerer.png (http://www.imagehosting.cz/?v=sotimerer.png)


mechanika TSO:
(bez drahokamů. drahokamy jsou placená možnost obejít herní mechaniku, a zrychlit hru. koupě se nedá předpokládat, ani by nebylo spravedlivý je započítat, snížila by se získaná výhoda)

- základní měna je čas.
- hra má alespoň dvě fáze: 1 - v porovnání rychlý začatek (základní aš pokročilé předměty) ; 2 - pomalý konec (výroba mincí a expertních předmětů)
- úroveň budov zkracuje čas výroby, a tím umožňuje bud' levnější výrobu nebo odstranění budov (k získaní stavebních povolení). v první fázy je vylepšení budov jenom reálný dokud nestojí mince nebo expertní předměty.
- jednorázové výdaje na koupi nebo vylepšení jsou značná bariéra pokroku ve hře, ale kvůli potom nekonečně možne výrobě jinak bezpředmětné.
- poměr hodnoty mezi předměty se vylepšením budov nemění, jenom v porovnání z nižší úrovni je výhoda. ale kvůli větší spotřebě surovin, celkově výroba často není aní zřetelně levnější.
- při pokroku ve hře, nejpozději koncem první fáze, se ceny ustálej (počet budov a jejích úroveň). hráč má nedostatek stavebních povolení, a případně musí bourat když chce postavit novou (expertní) budovu. získat suroviny na vylepšení jenom jedné budovy trvá hodně dlouho.


z toho vyplývá, že bez drahokamů konec první fáze je skoro jako konec hry, a tím ideální na určení orientačních cen. většina budov má úroveň 3, jenom některé pokročilé budovy úroveň 2 nebo 1. podle toho jsem vše vypočítal.
do ceny se musí případně podle situace započítat:
čas hledání naleziště; stavební čas budovy + cena surovin; čas výroby + cena spotřebovaních surovin

uhlí se dá vyrábět dvěma způsoby, tak jsem použil průměr cen.
mince jsou vyrobení s košem tety irmy 1x denně na celý řetězec.
na pšenicy a vodu jsou různé budovy, a tím taky různé ceny výroby. použil jsem nejlevneší cenu z bodov úrovně 1.

Radiak
18.08.13, 19:03
Podle mě tohle spraví hlavu bláznům na TSO

Dalnar
19.08.13, 06:20
Základní problém TSO je, že některé věci jako zbraně vypadávají na dobrech a značně křiví nabídku - viz. ocelové meče, kuše, děla apod. Na druhou stranu chleba potřebují všichni a proto poptávka zvyšuje cenu.

Tyto tabulky jsou dobré, ale hodně teoretické.

Deimos_CZ
19.08.13, 11:43
Ta cena zlata a zlaté rudy vůbec neodpovídá protože každý rozumný člověk na ten řetězec hodí alespoň irmu taže zlatá ruda má 1/4 ceny v mincí a zlato 1/2 cenu v mincí. Samozdřejmě se musí odečíst cena irmy ale ta je vporovnání s výdělkem malá. viz diskuze http://forum.thesettlersonline.cz/threads/935-Zlatá-cesta-(Aneb-jak-rozjet-produkci-500-zlatých-minc%C3%AD-denně)

shinogu
19.08.13, 22:18
Ta cena zlata a zlaté rudy vůbec neodpovídá protože každý rozumný člověk na ten řetězec hodí alespoň irmu

souhlasím, velká chyba!
už jsem to připravil, a chystám se to opravit.

ale kolik košů mám započítat? - já bych to odhadoval na 1x denně pro většinu/průměr hráčů = 1x koš na celý řetězec, a po 6h by to běželo zbytek dne bez.




Tyto tabulky jsou dobré, ale hodně teoretické.

ano, jsou to jenom výchozí tabulky pro orientaci.
tabulky nemají předpovídat ceny na trhu, mají dát hrubý přehled o tom, co předměty ve výrobě skutečně stojí.
samozřejmě, kdyby to začalo používat hodně lidí, tak by došlo k ovlivnění cen na trhu. ale nikdo se toho bude držet přesně.

Reborn
20.08.13, 06:43
prepocitavat cenu vseho na mince a zpetne je zavadejici.. napriklad zkuste menit v tomto pomeru borove drevo na zeleznou rudu a vyjde vam ze by 11.5 boroveho dreva mela byt 1 zelezna ruda.. da to nekdo..?
ten herni mechanizmus ma svou cenu take pro konkretni zkupiny hracu na urcitych levelech..treba zula/exo drevo/kanony/kuse/.. pro nekoho kdo nechodi adventury nebo je chodi bez veterana ma naprosto odlisnou cenu nez pro nekoho kdo to lita s veteranem a napriklad uz i kanonama.. tam je to uplne jinde..

zizelevak
20.08.13, 13:58
Ahoj, ja si delam vlastni prehled realnych cen z trhu a snazim se to porovnavat prave s naklady na vyrobu. Stejne jako ty beru za jednotku cas, ale u boduvo ktere jsou na vzdy nepocitam cenu surovin na jejich stavbu, to pouze u dolu.

podle me je presnesni uvadet cenu 1000 kusu vyrobku v mincich, pak ti odpadne nutnost mit tolik sloupcu tabulky. Zaroven se zvysi presnost cen, protoze pomer 1 ku 3 muze byt 1 ku 2,501 nebo 3,409 a to je velke rozpeti.

Cena buffy to je dobra poznamka, protoze talir ryb stoji 0.006 mince / hodinu, irma 0.040 mince/ hodinu a potom se vyplati buffovat uplne vsechno rybama, vetsina staveb lvl 3 se vyplati irmama.

Reborn
20.08.13, 23:44
za tu cenu ty irmy rad koupim.. realna je tak 2-4 mince kus vzhledem k rychlosti produkce zasobarny

Galaxitus
21.08.13, 17:51
tohle je knicemu,ber to treba jako bump :)

Nexal
21.08.13, 19:36
vsechny tyhle radoby navody jak a co a za kolik kupovat maji podstatnou vadu - nejsou schopne se dynamicky prizpusobovat trhu

shinogu
23.08.13, 21:39
.. ze by 11.5 boroveho dreva mela byt 1 zelezna ruda.. da to nekdo..?
dá to ten, co se bude řídit tabulkou, protože ví že je to výrobní cena. ale kdo by kupoval borové dřevo, kdyš už má železo? .. předmětů jako borového dřeva v průběhu hry prostě každej má nadbytek. kdo nepotřebuje, nekoupí. jedině že by někdo zboural svůj řetěz na borové dřevo.



.. treba zula/exo drevo/kanony/kuse/ ..
tím že se ty suroviny nevyrábějí ale hledají (=náhoda), eště nevim jak to vypočítat



... ale u boduvo ktere jsou na vzdy nepocitam cenu surovin na jejich stavbu
taky nepočítam věčné budovy :) "bariéra .. ale .. jinak bezpředmětné."



podle me je presnesni uvadet cenu 1000 kusu vyrobku v mincich, pak ti odpadne nutnost mit tolik sloupcu tabulky. Zaroven se zvysi presnost cen, protoze pomer 1 ku 3 muze byt 1 ku 2,501 nebo 3,409 a to je velke rozpeti.
já udělal tolik sloupců, aby se už nemuselo přepočítávat. rychle kouknu, a hned vím, jestli se to vyplatí koupit.

co se tiká přesnosti .. souhlasím že je dobré to vědět přesně (přidal jsem nahoře tabulky).
vypočítaní je to vždy přesně! jenom to ukazuje zaokrouhlený čísla podle nastavení.

Reborn
24.08.13, 00:07
zkus se podle toho ridit a uvidis zdali budes mit kloudne vysledky.. kazdopadne pokud jsem dobre dekodoval napriklad cenu irmy tak tu mas podhodnocenou

shinogu
24.08.13, 09:56
vsechny tyhle radoby navody jak a co a za kolik kupovat maji podstatnou vadu - nejsou schopne se dynamicky prizpusobovat trhu
smysl, proč jsem si tabulky vypočítal, byl přesně v tom, abych měl záchytný bod.
takže nerozumím ... proč by se tabulky měly dynamicky přizpůsobovat?

x_hag
01.01.14, 22:59
docela zajímavý porovnávat ceny s časovým odstupem :D

Patrof
02.01.14, 17:30
Dle mého celkem na nic tabulky, cena za zboží se neustále mění hlavně s měnící se poptávkou a nabídkou zboží, příkladem mramor - jednou prodám xy kusů mramoru třeba za 250 zlatých, o dva dny později je neprodejné za pouhých 200 zlatých. Navíc základem existence trhu je především vydělat na tom co mám k dispozici. I když musím uznat, že některé nabídky jsou nereálně přemrštěné...
Nejlepší je za a) prodávat přebytky v okamžiku, kdy jsou ceny nahoře, jinak si je držet na skladě a za b) udělat si produktivní ekonomiku, abych měl vždy dostatek zboží které nejvíce potřebuji a nemusel nic kupovat.. Ale bod za snahu :)

sarie
03.01.14, 16:53
vyrobit koš irmy trvá nějaký čas a tak i počet vyrobených počet kusů je omezený.
př.: začali vánoce a cena 10dárků za 200mincí a ted 10dárků za 80-100mincí

snaha dobrá ale ani v životě nemáš stejné ceny... jsou akce a ceny jdou nahoru a dolu... i s trhem. Jak psal Patrof: mít fungující ekonomiku v plusu a pak prodáváš jen přebytky... navíc tu jsou budovy které vyrábí bez nákladů (bezedný měd důl, zlatá věž, chýše, mlýny, recyklačky, klášter vydá za 4nápoje = ušetříš 3 koše a 4 stav. povolení) kde toto máš započítaný?
dále je to o přístupu hráčů, kdo je aktivní nahazuje 2x za den irmu + odznaky. tabulky jsou hezké, ale naprosto dezinformující...

adventura Černý rytíř se prodávala 1300mincí ted ji seženeš za 300mincí a ještě ti ulámou ruce... až porozumíš obchodu snad ti dojde nesmyls tabulek ;-)

PapajaCZ
03.01.14, 17:07
Mě tak napadá, že takovéto tabulky by fungovaly možná tak za totáče :-)