Roderik
24.07.13, 04:21
A). Alchymistická laboratoř
Základním stavebním kamenem ALCHYMIE by byla nová speciální budova nazvaná Alchymistická laboratoř. Podobně jako obchodní stanice či knihař. V ní by se odehrávala značná část nového rozšíření Alchymie. Hráči by v ní měli možnost poodhalovat roušku tajemství a objevovat nové věci, které jim pomohou ve hře.
V laboratoři by hráč pomocí rozhraní podobnému výměně, vybral určité množství daných surovin ze svého skladu (například 55 jednoduchých papírů a 15 per) a předal je alchymistům (suroviny by nenávratně zmizeli). Po určité době by alchymisté hráči poslali zprávu (tak jako průzkumník), zda jím zvolená kombinace a množství surovin odhalila recept na nový výrobek či nikoliv. Pokud ne, smůla, zkus své štěstí znovu. Pokud ano, HURÁ, nový recept je odhalen a připraven k dalšímu použití.
Alchymistická laboratoř by byla upgradovatelná, s vyšším levelem by se zkracovala doba odhalování receptu. Šla by postavit pouze jedna a to od 16. levelu. (od 15. lze stavět Knihaře, jednoduchou papírnu a uměleckou dílnu, takže o level později aby toho na hráče nebylo moc naráz).
Někdo možná nyní podotkne, že je to zbytečné vyhazování surovin, že si raději počkají, až recept odhalí někdo jiný za ně. Ano, někdo to tak může brát, ale věřím tomu, že mnozí si to budou chtít vyzkoušet a věřte mi, že pokud se jim podaří odhalit něco nového, co zatím žádný jiný hráč na našem serveru nemá, jejich radost bude nezměrná.
B). Recepty - výrobky
Rozdělení receptů do 5ti stupňů.
1. stupeň: Slabé a krátkodobé lektvary či alchymistické formule. Potřebné suroviny: jednoduchý papír a pera. K odhalení stačí pouze zjistit správný počet těchto dvou surovin.
2. stupeň: Středně silné lektvary a jednoduché výrobky. Potřebné suroviny: jednoduchý papír, pera a některá ze základních nebo středních surovin. K odhalení je potřeba zvolit i správnou, třetí surovinu. A trefit množství všech tří surovin.
3. stupeň: Silné lektvary, středně silné výrobky. Potřebné suroviny: střední papír, typ tisku a některá z pokročilých surovin. K odhalení totéž jako stupeň 2.
4. stupeň: Extra silné lektvary, silné alch. výrobky. Potřebné suroviny: střední papír, typ tisku a některá z expertních surovin (dobrá možnost zužitkovat jinak nepotřebný ledek!). K odhalení totéž jako stupeň 2. a 3.
5. stupeň: Extra silné výrobky, často trvalého účinku. Potřebné suroviny: pokročilý papír, knižní desky a některá z unikátních surovin (vysvětlím jinde). K odhalení je potřeba trefit správné množství pokročilého papíru a knižních desek. Unikátní surovina se používá vždy pouze po 1 kuse.
Seznam všech dostupných receptů - výrobků, implementovaných do hry by nebyl znám. Při zavedení Alchymie bychom dostali například jen tři recepty na předměty, abychom měli nějakou tu představu, ale všechny ostatní bychom si museli odhalit. Dřív nebo později se to jistě některému hráči podaří a potom záleží na něm, jak se zachová :-). Může si recept na předmět ponechat pouze pro sebe, může správnou kombinaci prozradit ve svém cechu nebo pustit do oběhu pro všechny hráče. Každopádně by bylo zajímavé, kdyby hra dávala všem hráčům ihned na vědomí, že byl odhalen nový recept. Hráči by věděli, že je něco nového na světě, jenom by netušili, komu se to povedlo a jak s tím naloží.
Rovněž samotní autoři by mohli čas od času odhalit nějaký ten recept na předmět a to u nejrůznějších příležitostí (vánoce – recept na Cukroví, velikonoce – recept na Čokoládového zajíčka). Čas od času by mohli nové recepty - předměty implementovat nebo naopak znovu utajit pomocí takzvané Bouře Chaosu (předmět by byl všem hráčům vymazán z alchymistického zápisníku a musel by se znovu odhalit – jeho kombinace by byla samozřejmě pozměněna. Což by pro autory byla dobrá příležitost poupravit případně špatně nastavené vybalancování předmětu.) Další možnost jak získat znalost výroby, by bylo získat na předmět recept z dobrodružství, kde by mohl být součástí odměny (stačí pár procent a přidal bych ho k těm dobrodružstvím, která nejsou jinak moc hratelná a nevyužívají se. Tímto by se jim mohla trošku zvednout popularita a smysl je odehrávat. Například Synové Veldtu, Samotářské experimenty, …)
Jednotlivé stupně receptů - výrobků by mohly být odemykány postupně, se zvyšujícím levelem hráče.
Předměty 5. stupně by měly být omezeny počtem vyrobení, podobně jako některé položky u kupce. Vše by samozřejmě záleželo na síle a účinku předmětu. Recepty na výrobu by mohly být obchodovatelné. Bylo by dobré, aby přesná kombinace vedoucí k odhalení receptu byla pro každý server mírně odlišná. V opačném případě totiž první věc co hráči udělají je, že prolezou net aby si vyhledali jak jsou němci daleko a na jaké předměty je už odhalen recept.
C). Alchymistický zápisník
Každý hráč má svůj alchymistický zápisník, ten je rozdělen na 6 záložek (1. – 5. stupeň výrobků + nezdařené pokusy). Předmět se do knihy zapíše po přečtení Receptu. Recept lze získat několika způsoby. 1. V alchymistické laboratoři odhalením správné kombinace surovin. 2. Jako odměnu z dobrodružství, eventu, úkolu či jako dárek od autorů. 3. Nákupem na trhu od jiného hráče.
Nezdařené pokusy z alchymistické laboratoře by se do zápisníku zapisovaly rovněž. To aby si hráči nemuseli pamatovat, které kombinace už zkoušeli a neopakovali znovu neúspěšné kombinace. Stejně asi brzo někde vznikne fórum, kde si hráči budou vyměňovat neúspěšné kombinace a navzájem si tak pomáhat.
V zápisníku musí být poznat, zda má ještě hráč možnost odhalit nějaký nový výrobek na dané úrovni nebo již má všechny výrobky odhaleny a další pokusy by byly marné.
Každý výrobek by měl stručný popis toho, jak působí. Délku trvání, potřebné suroviny k výrobě atd. V současné době se u řady věcí hráč musí pídit po informacích, jak daná věc funguje.
Pokud vám jiný hráč pouze prozradí správnou kombinaci, tak recept nezískáte! Musíte ho „odhalit“ v laboratoři, kde však máte díky znalosti správné kombinace již předem daný 100% úspěch. Pouze si musíte počkat.
D). Vyrobení předmětu
K výrobě předmětů je určena nová budova s názvem Alchymistická dílna. Budova je upgradovatelná, s vyšším levelem se zrychluje výroba předmětů. Dílna by fungovala velmi podobně jako Zásobárna a některé položky by mohla převzít z ní. Šla by postavit opět pouze jednou a nejspíš rovněž od 16. levelu. Možná 17., ať to necpeme všechno naráz.
Předmět by měl potom podobu bonusu a podobně by se i používal. Defakto některé současné bonusy by se mohli implementovat do alchymie a dali by se takto vyrábět. Například Lektvar lásky, Červený dárce křídel a jiné.
Otázkou je, zda suroviny potřebné k výrobě předmětu budou totožné se správnou kombinací při odhalení výroby. Já jsem pro to, aby to bylo jednotné a hráči nebyli zmateni z druhých údajů.
Nabídka předmětů k výrobě v Alchymistické dílně by se upravovala podle alchymistického.
E). Věštírna
Nová speciální budova, která by vám za nejrůznější dary mohla odhalit správnou kombinaci k odhalení výroby. Upgradovatelná: 1. level – hádání z ruky, 2. level – věštění z karet, 3. level – pozorování hvězd, 4. level – rada věštkyně, 5. level – prosba k bohům. S vyšším levelem by se zkracovala doba věštění a zvyšovala šance úspěchu. Doba věštění by byla řádově minuty, šance v řádu procent.
Dále by se dala ovlivnit šance úspěchu výběrem vhodné obětiny. Čím cennější a větší množství suroviny obětujete, tím vyšší máte šanci uspět a získat správnou kombinaci. Dokonce by se dalo do hry implementovat něco jako kalendář, podle kterého by v různé době měli různé suroviny zvýšenou šanci na úspěch.
Budova by fungovala jako vysavač zdrojů od hráčů na vyšším levelu. Zní to blbě, ale je to potřebné. Šla by postavit opět pouze jedna a to až na levelu například 35.
F). Alchymista
Nový druh specialisty. Dal by se pro něj vymyslet celý nový strom schopností jako má nyní geolog (teoreticky pro všechny specialisty by se dal vymyslet strom dovedností, ale to sem nepatří). Jeho základní dovednost by byla sběr unikátních ingrediencí. Ty by byly potřebné k výrobě těch nejsilnějších předmětů a šly by získat například na dobrodružstvích. Opět bych možnost zisku unikátních surovin přidal k těm slabým a neodehrávaným dobrodružstvím. Alchymista by musel cestovat s armádou, podobně jako generál a zisk suroviny by byl podmíněn minimálně dokončením dobrodružství. Možná přidat i nějaký ten úkol či podmínku vítězství navíc. Suroviny by byly běžně obchodovatelné, ale vzhledem k omezené míře přísunu značně drahé. Neskládali by se k sobě jako běžné suroviny. Byly by jako speciální budovy, dražší bonusy a podobně. Každý kus zvlášť.
Další možností jak získat unikátní surovinu by bylo vyslat alchymistu na průzkum astrálních sfér, obdobně jako posíláme nyní průzkumníka pro poklad.
Ve zjednodušené verzi by se celý alchymista mohl zrušit, ale byla by to myslím škoda. Z dobrodružství by suroviny nosil automaticky generál a průzkumníkovi by při hledání pokladu přibyla možnost zisku unikátní suroviny pro výrobu alchymistického předmětu.
Základním stavebním kamenem ALCHYMIE by byla nová speciální budova nazvaná Alchymistická laboratoř. Podobně jako obchodní stanice či knihař. V ní by se odehrávala značná část nového rozšíření Alchymie. Hráči by v ní měli možnost poodhalovat roušku tajemství a objevovat nové věci, které jim pomohou ve hře.
V laboratoři by hráč pomocí rozhraní podobnému výměně, vybral určité množství daných surovin ze svého skladu (například 55 jednoduchých papírů a 15 per) a předal je alchymistům (suroviny by nenávratně zmizeli). Po určité době by alchymisté hráči poslali zprávu (tak jako průzkumník), zda jím zvolená kombinace a množství surovin odhalila recept na nový výrobek či nikoliv. Pokud ne, smůla, zkus své štěstí znovu. Pokud ano, HURÁ, nový recept je odhalen a připraven k dalšímu použití.
Alchymistická laboratoř by byla upgradovatelná, s vyšším levelem by se zkracovala doba odhalování receptu. Šla by postavit pouze jedna a to od 16. levelu. (od 15. lze stavět Knihaře, jednoduchou papírnu a uměleckou dílnu, takže o level později aby toho na hráče nebylo moc naráz).
Někdo možná nyní podotkne, že je to zbytečné vyhazování surovin, že si raději počkají, až recept odhalí někdo jiný za ně. Ano, někdo to tak může brát, ale věřím tomu, že mnozí si to budou chtít vyzkoušet a věřte mi, že pokud se jim podaří odhalit něco nového, co zatím žádný jiný hráč na našem serveru nemá, jejich radost bude nezměrná.
B). Recepty - výrobky
Rozdělení receptů do 5ti stupňů.
1. stupeň: Slabé a krátkodobé lektvary či alchymistické formule. Potřebné suroviny: jednoduchý papír a pera. K odhalení stačí pouze zjistit správný počet těchto dvou surovin.
2. stupeň: Středně silné lektvary a jednoduché výrobky. Potřebné suroviny: jednoduchý papír, pera a některá ze základních nebo středních surovin. K odhalení je potřeba zvolit i správnou, třetí surovinu. A trefit množství všech tří surovin.
3. stupeň: Silné lektvary, středně silné výrobky. Potřebné suroviny: střední papír, typ tisku a některá z pokročilých surovin. K odhalení totéž jako stupeň 2.
4. stupeň: Extra silné lektvary, silné alch. výrobky. Potřebné suroviny: střední papír, typ tisku a některá z expertních surovin (dobrá možnost zužitkovat jinak nepotřebný ledek!). K odhalení totéž jako stupeň 2. a 3.
5. stupeň: Extra silné výrobky, často trvalého účinku. Potřebné suroviny: pokročilý papír, knižní desky a některá z unikátních surovin (vysvětlím jinde). K odhalení je potřeba trefit správné množství pokročilého papíru a knižních desek. Unikátní surovina se používá vždy pouze po 1 kuse.
Seznam všech dostupných receptů - výrobků, implementovaných do hry by nebyl znám. Při zavedení Alchymie bychom dostali například jen tři recepty na předměty, abychom měli nějakou tu představu, ale všechny ostatní bychom si museli odhalit. Dřív nebo později se to jistě některému hráči podaří a potom záleží na něm, jak se zachová :-). Může si recept na předmět ponechat pouze pro sebe, může správnou kombinaci prozradit ve svém cechu nebo pustit do oběhu pro všechny hráče. Každopádně by bylo zajímavé, kdyby hra dávala všem hráčům ihned na vědomí, že byl odhalen nový recept. Hráči by věděli, že je něco nového na světě, jenom by netušili, komu se to povedlo a jak s tím naloží.
Rovněž samotní autoři by mohli čas od času odhalit nějaký ten recept na předmět a to u nejrůznějších příležitostí (vánoce – recept na Cukroví, velikonoce – recept na Čokoládového zajíčka). Čas od času by mohli nové recepty - předměty implementovat nebo naopak znovu utajit pomocí takzvané Bouře Chaosu (předmět by byl všem hráčům vymazán z alchymistického zápisníku a musel by se znovu odhalit – jeho kombinace by byla samozřejmě pozměněna. Což by pro autory byla dobrá příležitost poupravit případně špatně nastavené vybalancování předmětu.) Další možnost jak získat znalost výroby, by bylo získat na předmět recept z dobrodružství, kde by mohl být součástí odměny (stačí pár procent a přidal bych ho k těm dobrodružstvím, která nejsou jinak moc hratelná a nevyužívají se. Tímto by se jim mohla trošku zvednout popularita a smysl je odehrávat. Například Synové Veldtu, Samotářské experimenty, …)
Jednotlivé stupně receptů - výrobků by mohly být odemykány postupně, se zvyšujícím levelem hráče.
Předměty 5. stupně by měly být omezeny počtem vyrobení, podobně jako některé položky u kupce. Vše by samozřejmě záleželo na síle a účinku předmětu. Recepty na výrobu by mohly být obchodovatelné. Bylo by dobré, aby přesná kombinace vedoucí k odhalení receptu byla pro každý server mírně odlišná. V opačném případě totiž první věc co hráči udělají je, že prolezou net aby si vyhledali jak jsou němci daleko a na jaké předměty je už odhalen recept.
C). Alchymistický zápisník
Každý hráč má svůj alchymistický zápisník, ten je rozdělen na 6 záložek (1. – 5. stupeň výrobků + nezdařené pokusy). Předmět se do knihy zapíše po přečtení Receptu. Recept lze získat několika způsoby. 1. V alchymistické laboratoři odhalením správné kombinace surovin. 2. Jako odměnu z dobrodružství, eventu, úkolu či jako dárek od autorů. 3. Nákupem na trhu od jiného hráče.
Nezdařené pokusy z alchymistické laboratoře by se do zápisníku zapisovaly rovněž. To aby si hráči nemuseli pamatovat, které kombinace už zkoušeli a neopakovali znovu neúspěšné kombinace. Stejně asi brzo někde vznikne fórum, kde si hráči budou vyměňovat neúspěšné kombinace a navzájem si tak pomáhat.
V zápisníku musí být poznat, zda má ještě hráč možnost odhalit nějaký nový výrobek na dané úrovni nebo již má všechny výrobky odhaleny a další pokusy by byly marné.
Každý výrobek by měl stručný popis toho, jak působí. Délku trvání, potřebné suroviny k výrobě atd. V současné době se u řady věcí hráč musí pídit po informacích, jak daná věc funguje.
Pokud vám jiný hráč pouze prozradí správnou kombinaci, tak recept nezískáte! Musíte ho „odhalit“ v laboratoři, kde však máte díky znalosti správné kombinace již předem daný 100% úspěch. Pouze si musíte počkat.
D). Vyrobení předmětu
K výrobě předmětů je určena nová budova s názvem Alchymistická dílna. Budova je upgradovatelná, s vyšším levelem se zrychluje výroba předmětů. Dílna by fungovala velmi podobně jako Zásobárna a některé položky by mohla převzít z ní. Šla by postavit opět pouze jednou a nejspíš rovněž od 16. levelu. Možná 17., ať to necpeme všechno naráz.
Předmět by měl potom podobu bonusu a podobně by se i používal. Defakto některé současné bonusy by se mohli implementovat do alchymie a dali by se takto vyrábět. Například Lektvar lásky, Červený dárce křídel a jiné.
Otázkou je, zda suroviny potřebné k výrobě předmětu budou totožné se správnou kombinací při odhalení výroby. Já jsem pro to, aby to bylo jednotné a hráči nebyli zmateni z druhých údajů.
Nabídka předmětů k výrobě v Alchymistické dílně by se upravovala podle alchymistického.
E). Věštírna
Nová speciální budova, která by vám za nejrůznější dary mohla odhalit správnou kombinaci k odhalení výroby. Upgradovatelná: 1. level – hádání z ruky, 2. level – věštění z karet, 3. level – pozorování hvězd, 4. level – rada věštkyně, 5. level – prosba k bohům. S vyšším levelem by se zkracovala doba věštění a zvyšovala šance úspěchu. Doba věštění by byla řádově minuty, šance v řádu procent.
Dále by se dala ovlivnit šance úspěchu výběrem vhodné obětiny. Čím cennější a větší množství suroviny obětujete, tím vyšší máte šanci uspět a získat správnou kombinaci. Dokonce by se dalo do hry implementovat něco jako kalendář, podle kterého by v různé době měli různé suroviny zvýšenou šanci na úspěch.
Budova by fungovala jako vysavač zdrojů od hráčů na vyšším levelu. Zní to blbě, ale je to potřebné. Šla by postavit opět pouze jedna a to až na levelu například 35.
F). Alchymista
Nový druh specialisty. Dal by se pro něj vymyslet celý nový strom schopností jako má nyní geolog (teoreticky pro všechny specialisty by se dal vymyslet strom dovedností, ale to sem nepatří). Jeho základní dovednost by byla sběr unikátních ingrediencí. Ty by byly potřebné k výrobě těch nejsilnějších předmětů a šly by získat například na dobrodružstvích. Opět bych možnost zisku unikátních surovin přidal k těm slabým a neodehrávaným dobrodružstvím. Alchymista by musel cestovat s armádou, podobně jako generál a zisk suroviny by byl podmíněn minimálně dokončením dobrodružství. Možná přidat i nějaký ten úkol či podmínku vítězství navíc. Suroviny by byly běžně obchodovatelné, ale vzhledem k omezené míře přísunu značně drahé. Neskládali by se k sobě jako běžné suroviny. Byly by jako speciální budovy, dražší bonusy a podobně. Každý kus zvlášť.
Další možností jak získat unikátní surovinu by bylo vyslat alchymistu na průzkum astrálních sfér, obdobně jako posíláme nyní průzkumníka pro poklad.
Ve zjednodušené verzi by se celý alchymista mohl zrušit, ale byla by to myslím škoda. Z dobrodružství by suroviny nosil automaticky generál a průzkumníkovi by při hledání pokladu přibyla možnost zisku unikátní suroviny pro výrobu alchymistického předmětu.