Reply to Thread
Page 1 of 6 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 10 of 58

Thread: Produkce a efektivita

  1. #1
    Nexal's Avatar
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    213
    Monde
    Kouzelnictví

    Produkce a efektivita

    Mnohým z Vás dělá problém úkol typu "Dosáhněte efektivity výroby nejméně 0/12h pro borové dřevo", resp. jejch číselné a surovinové obměny.
    Zde by ste se měli dozvědět jak je vyřešit, co na ně lze použít a na co vlastně klikat.

    První co by ste měli vědět : každá budova má nějaký čas produkce, ten je pevně daný. Pak se k němu připočítavají čas cesty od pracoviště k budově a od budovy do skladu. Ten se nazývá celkový čas produkce. Budova pak přemění určitý počet surovin na jinou surovinu (např. mouku a vodu na chléb) za tento celkový čas produkce.


    Efektivita produkce se počítá jako výroba mínus spotřeba za 12 hodin. Jednoduše řečeno : když víc produkuju než spotřebuju, bude efektivita kladná - zásoby budou přibývat, nikdy se nestane že by něco došlo.
    To je to, o co v tomto typu úkolů jde - mít stálou produkci.

    Všechny tyto číselné údaje lze najít v Přehledu ekonomiky.


    Zde se v levém sloupci zobrazují veškeré produkovatelné věci a jejich počet ve skladu (pokud máte plný sklad, je zde místo čísla napsáno Max).
    Barevné šipky označují, jak si daná surovina povede dlouhodobě :
    Zelená : zásoby suroviny rostou
    Červená : zásoby suroviny klesají
    Žlutá : zásoby suroviny mohou růst i klesat, nastává však problém v produkčním řetězci (některá surovina vám dojde a následně tím ovlivní tuto surovinu)
    Šedá : surovina nepřibývá ani neubývá, nebo jí neprodukujete vůbec



    Vybráním borového dřeva (klik na jednu kládu v levém sloupci) se zobrazí produkční řetězec dané suroviny. V našem případě se pokácením stromů získává borové dřevo a nastává problém s úbytkem stromů (více jich kácíme, než sázíme)
    (význam šipek zůstává stejný, po najetí na šipku se navíc zobrazí přesná hodnota)


    Pokud klikneme na borovici (stromeček) v produkčním řetězci, dostaneme se do podrobného zobrazení borovice (ložisko dřeva). Zde vidíme kdo stromy produkuje (levá část) a kdo je spotřebovává (pravá část) a jejich výsledná produkce. Navíc zde uvidíte například zda ste použili nějaké bunusy a jejich efekt.


    Pokud bysme chtěli vědět ale produkci konkrétních budov (v našem případě jak si vede který lesník), klikneme na budovu, která symbolizuje všechny dané produkce (budova lesníka v levém sloupci). Tím se zobrazí seznam všech lesníků borového dřeva, jejich konkrétní produkce (a úroveň budovy). Po kliknutí na konkrétního lesníka Vás to k němu navíc přenese na mapě.
    Last edited by Nexal; 23.09.14 at 19:12. Reason: another image upload site

  2. #2
    Nexal's Avatar
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    213
    Monde
    Kouzelnictví
    Taktiky, jak zvednout efektivitu :

    1) Postavení více produkčních budov
    Jednoduchá, ale náročná na licence (stavební povolení) a občas i suroviny. Po postavení začne pracovat, zvedne produkci daného materiálu

    2) Vypnutí spotřeby
    Velice jednoduchá a zadarmo, u řetezců úkolů nelze vždy použít. Smyslem je odstavit spotřebu daného materiálu, a tím se dostat do kladných produkčních čísel.

    3) Použití bonusu
    Jednoduchá a levná. Zvedne produkci dané budovy na X násobek (podle použitého bonusu) bez zvednutí spotřeby. Má pouze omezenou dobu trvání (po dobu účinnosti bonusu).

    4) Uspořádání budov
    Poměrně složitá a nákladná v pozdějších fázích hry (přesun lepší budovy stojí více surovin, jejich ideální rozmístění není triviální). Je zde i snadnější varianta - postavení skladu poblíž, a tím zmenšení celkové doby produkce a zvednutí efektivity - ale stojí minimálně licenci a suroviny na sklad.

    5) Zvednutí úrovně budovy
    Jednoduchá, poměrně drahá, leč kvůli nedostatku licencí nutná taktika. Zvedne jak produkci tak spotřebu, proto je třeba začít s upravováním řetězce odspodu (základních surovin). Budova vylepšená na X úroveň produkuje a spotřebovává Xkrát tolik, co budova na první úrovni. Maximální počet úrovní je pět (5).

    Více řetězců v úkolu :

    Pokud máme v jednom úkolu více zadání, většinou spolu souvisí a některé taktiky tudíž nebudou dostatečné, protože ovlivní jiný řetězec. Cílem je splnit všechny řetězce najednou.
    Jeden z prvních takových úkolů je pro železné meče, železo a uhlí. Jak vidno, suroviny jednotlivých řetězců se prolínají (uhlí, železná ruda, železo). Je třeba začít od nejobtížnějších předmětů - železných mečů. Postavíme nebo vylepšíme tolik budov (popř. tolik bonusů), aby byla splněna tato část. To nám určí kolik je třeba železa. Opět, pomocí taktik napsaných výše splníme danou část a postupujeme dolů k základním surovinám. Na konci je pak splněný celý úkol.

    Naleziště a jejich specifika :

    Občas se v ekonomickém přehledu setkáváme se zápornými čísly nalezišť (např. studny, pole, doly, ...).

    Je to dáno tím, že je to budova (nebo lépe řečeno ložisko), které se postupně vyčerpává - doly padají, studně vysychají, pole se sklidí atd. To představuje právě onu zápornou hodnotu a netřeba se jí znepokojovat. Lze však tuto hodnotu změnit určitými budovami, které tyto ložiska mohou doplnit. Nejlepším příkladem je pole (ložisko pšenice). Farma odebírá a silo přidává do ložiska. Lze tak dosáhnout i kladných hodnot, nelze však doplňovat přes maximální hodnotu pole.
    Last edited by Nexal; 24.08.13 at 18:06. Reason: added difference between resources and their products

  3. #3

    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    1
    Monde
    Kouzelnictví
    Ahoj, jen k bodu 4) sklady jsou základem funkčnosti výrobních řetězců, takže čím víc tím líp, v rozumné míře samozřejmě:-)

  4. #4

    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    21
    Monde
    Kouzelnictví
    Pěkně udělané, super, nexal!

  5. #5

    Join Date
    Jan 2013
    Posts
    1
    Monde
    Kouzelnictví
    Sice je to hezky udělané, ale že bych z toho byl moudřejší to fakt ne.

  6. #6
    SeFF's Avatar
    Join Date
    Nov 2012
    Location
    Morava
    Posts
    379
    Monde
    Kouzelnictví
    Děkuji Nexal. Velmi povedené. Snad to mnohým pomůže.

  7. #7
    Nexal's Avatar
    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    213
    Monde
    Kouzelnictví
    Quote Originally Posted by Martas04 View Post
    Sice je to hezky udělané, ale že bych z toho byl moudřejší to fakt ne.
    Stejne tak jako ja nejsem moudrejsi v tom, co ti vlastne neni jasny. Kdyz reknes ze neco je spatne (nepochopitelne), bylo by fajn taky vedet proc, jinak s tim nemuzu nic udelat nez doporucit precist si to znovu.
    Kritika mi nevadi, ale musi byt konstruktivni, tohle je zbytecny placani do vody.

  8. #8

    Join Date
    Nov 2012
    Posts
    21
    Monde
    Kouzelnictví
    je to pekne urobene pochopil som to jasne ale jedna vec my nesedi. napriklad lesnik boroveho dreva niekedy mne ukazuje zelena sipka a po 3 minutach uz mam červene dole a stale dookola a pritom pomer drevorubacov a lesnikov je okej. tu neni presne vypocitava efektivitu za 12 hodin predpokladu ze nic sa nezmeni a davat bonusi skresluje realnu produkciu ale v hre chyba este bonus na 12 hodin skoda, mame len 30minut 2 hodiny a 6 hodiny..

  9. #9

    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    129
    Monde
    Kouzelnictví
    dřevorubec a lesník ti chodí ne vždy na stejné místo,pak je taky čas produkce jiný a mění se, i těch pár sekund někdy pohne s šipkami v ekonomice.

  10. #10

    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    3
    Monde
    Kouzelnictví
    my si dáváme s kámošem bonusy navzájem a ze 6hod máš rázem 9

Reply to Thread

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts

Společnost Ubisoft používá za účelem poskytnutí nejlepších zkušeností ze svých webových stránek soubory Ubisoft-Cookies. Pokračováním používání tohoto webu vyjadřujete souhlas s použitím souborů cookie. Další informace naleznete v našich zásadách ochrany soukromí.